مدیرکل تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تحویل پنج دستگاه تب سنج لیزری باوجود بازار سیاه به وجود آمده برای آن به همراه لباس‌های یکپارچه محافظ به هلال احمر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،با دستور استاندار کرمانشاه قرار است چادر‌های هلال احمر در سه نقطه فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی، ایستگاه راه آهن و پایانه شهید کاویانی برپا شوند تا هم در زمینه توزیع دفترک‌های آموزشی بیماری کرونا فعالیت کنند و هم اینکه اگر دانشگاه علوم پزشکی نیز به آن‌ها تجهیزات بدهد نسبت به تب سنجی داوطلبانه مسافران اقدام کنند.

تورج شیرزادی مدیرکل تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تحویل اقلام مورد نیاز به هلال احمر خبر داد.

او گفت: این تب سنج‌ها تا قبل از شیوع بیماری کرونا قیمتی حدود ۷۰۰ هزار تومان داشتند که هم اکنون سوداگران بازار قیمت آن را به هشت میلیون تومان رسانده اند ضمن اینکه اصلا در بازار هم پیدا نمی‌شوند.

فرزین معتمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه از تحویل ۱۰۰ هزار عدد ماسک به دانشگاه علوم پزشکی خبر داده بود که مدیرکل تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن تایید این خبر گفت: این ماسک‌ها به مراکز درمانی ما تحویل داده می‌شود.

 شیرزادی،گفت: مصرف روزانه بیمارستان امام رضا کرمانشاه به تنهایی ۱۰ هزار ماسک است.

شیرزادی در خصوص کمبود ماسک در بازار و لزوم استفاده از آن توسط مردم گفت: مردم باید بدانند که ماسک‌های N ۹۵ و N ۹۹ برای افراد عادی کاربردی ندارند و این ماسک‌ها برای گروه‌های درمانگری هستند که در خط مقدم بخش‌های عفونی کرونا مثبت مراکز درمانی حضور دارند.

او افزود: همچنین ماسک‌های سه لایه نیز نمی‌تواند در محیط‌های آلوده بازدارنده باشند پس بنابراین بهترین کار این است که مردم در منازل خودشان بمانند.

او موضوع کمبود ماسک را فقط مختص کشور ما ندانست و گفت: الان در سایر کشور‌ها نیز موضوع کمبود ماسک مطرح است و در کشور عراق هر ماسک تا ۱۰ دلار به فروش می‌رسد.

شیرزادی گفت: خبر خوب این است که از هفته آینده با نظارت دانشگاه علوم پزشکی سهمیه محدودی ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها و شرکت‌های تجهیزات پزشکی قرار است، توزیع شود.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.