سفیر ایران در افغانستان گفت: اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا در افغانستان با مشارکت دیگر کشور‌ها با سازمان ملل در حال انجام است.

اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا در افغانستانبهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در جریان بازدید از روند آزمایشات تب سنجی و دوربین حرارتی مستقر در در گمرک دوغارون، گفت:  ایجاد اطمینان از وجود سلامت در تردد‌های این منطقه و تداوم ارتباطات اقتصادی به خصوص صادرات، از جمله مهمترین مسائل و نگرانی‌های ما در مرز دوغارون است که مشکلات اقتصادی برای کشور به وجود نیاورد.

او تصریح کرد: خوشبختانه تدابیر خیلی خوبی برای جلوگیری از شیوع کرونا در گمرک دوغارون اندیشیده شده است و این گمرک دومین مکانی است که بعد از فرودگاه امام خمینی (ره) به دوربین حرارتی مجهز شده است.

سفیر ایران در افغانستان در خصوص صدور ویزا برای اتباع افغانستان، گفت: مدتی است صدور ویزا برای مردم افغانستان متوقف شده است و هر ترددی که صورت می‌گیرد با اطمینان بر نبود هیچ مشکلی انجام می‌پذیرد.

امینیان افزود: طبق آخرین گزارش ها، حتی یک مورد ابتلا و یا مظنون به کرونا ویروس در مرز و شهرستان تایباد نداشتیم.

او با بیان اینکه شرایط نسبتاً در افغانستان تحت کنترل است، تصریح کرد: چند مورد در این کشور در قرنطینه هستند و افغانستان توانسته است با کمک‌های جامعه بین المللی تمهیدات خوبی در این کشور بیندیشد.

سفیر ایران در افغانستان در رابطه با روابط اقتصادی و فرهنگی بین ایران و افغانستان گفت: سالانه دو میلیارد دلار از این مرز صادرات صورت می‌گیرد و از نظر جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی و زبانی روابط خوبی با ملت و دولت افغانستان داریم.

امینیان درباره گسترش این روابط نیز ادامه داد: امیدواریم با کاهش خشونت و درگیری‌ها در افغانستان بتوانیم پیوند‌های ساختاری بیشتری را با این کشور برقرار کنیم و این پیوند‌ها می‌توانند در حوزه‌های راه آهن، خط لوله نفت، تامین انرژی، برق و دیگر پیوند‌های ساختاری باشند.
 
انتهای پیام// ا.چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.