با بالا رفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در قاره سبز، اتحادیه اروپا سطح هشدار در مقابل این بیماری را از متوسط به شدید افزایش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه ووله، با گذشت نزدیک به دو ماه از شیوع ویروس کرونا، اتحادیه اروپا سطح هشدار در مقابل این بیماری را با یک درجه افزایش، به سطح «شدید» ارتقا داد.

اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد سطح خطر را در قبال ویروس کرونا از متوسط به شدید افزایش داده است. در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به ثبت رسیده است.

در کشور آلمان شمار مبتلایان به این بیماری به ۱۵۰ نفر رسیده است. بنا به اعلام کمیسر بهداشت و ایمنی غذایی اروپا، تاکنون ۳۸ نفر از شهروندان اتحادیه اروپا در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

علیرغم کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان هوبئی چین، محل اولیه اشاعه این بیماری، سطح شیوع همچنان در دامنه خطر باقی مانده و اقدامات کنترلی و پیشگیرانه شدید ادامه دارد.

ویروس کرونا برای نخستین بار در شهر ووهان چین مشاهده شد. هر چند چین اعلام کرده توانسته رشد سریع این ویروس را متوقف کند، با اختلاف فاحشی نسبت به سایر نقاط جهان و با بیش از ۸۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا، همچنان با این بیماری دست و پنچه نرم می‌کند. رتبه بعدی متعلق به کره جنوبی است که حدود ۴۲۰۰ مبتلا به کرونا در آنجا ثبت شده است. این آمار دائما در حال تغییر است.

در مقیاس جهانی، ویروس بیش از ۸۹ هزار نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده است، در حالی که بیش از ۳ هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۴۵ هزار تن بهبود یافته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار