یکی از بیمارستان‌های موقت اختصاص‌یافته به مبتلایان به کرونا در شهر ووهان چین به دلیل کاهش تعداد بیماران و افزایش شمار بهبودیافتگان تعطیل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شمار افرادی که از ویروس کرونا بهبود یافته اند در شهر ووهان چین در حال افزایش است. به همین علت مقامات این شهر تصمیم گرفتند با کاهش تعداد بیماران، یکی از ۱۶ بیمارستان موقت را که برای مبتلایان ویروس کرونا تاسیس شده بود، تعطیل کنند.

طبق گزارش‌ها، در حال حاضر ۱۹۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در شهر ووهان مشاهده شده است که کمترین میزان از تاریخ ۲۶ ژانویه است.

شمار مبتلایان در استان هوبئی و شهر ووهان مرکز آن در حال کاهش است، اما به دلیل بازگشت اتباع چینی، این کشور همچنان در حالت هشدار قرار دارد.

ویروس جدید کرونا در ژانویه سال جاری به طور ناگهانی در چین شیوع پیدا کرد. کمیسیون ملی بهداشت این کشور برای مقابله با انتشار این ویروس چند بیمارستان موقت تاسیس کرد تا روند شیوع بیماری را کنترل کند.

گفته می‌شود با افزایش شمار بهبودیافتگان، احتمال بسته شدن سایر بیمارستان‌های موقت یکی پس از دیگری وجود دارد.

ویروس کرونا برای نخستین بار در شهر ووهان چین مشاهده شد. هر چند که چین اعلام کرده که توانسته رشد سریع این ویروس را متوقف کند، با اختلاف فاحشی نسبت به سایر نقاط جهان و با بیش از ۸۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا، همچنان با این بیماری دست و پنچه نرم می‌کند. رتبه بعدی متعلق به کره جنوبی است که حدود ۴۲۰۰ مبتلا به کرونا در آنجا ثبت شده است. این آمار دائما در حال تغییر است.

در مقیاس جهانی، ویروس بیش از ۸۹ هزار نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده است، در حالی که بیش از ۳ هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۴۵ هزار تن بهبود یافته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار