مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و استاد پزشکی اجتماعی گفت: با ماندن در خانه می‌توانیم راحت‌تر با کرونا مبارزه کنیم و آن را شکست دهیم.

خانه می‌مانیم تا کرونا را شکست دهیمنوذر نخعی مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و استاد پزشکی اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: بیماری کرونا از آنجایی که نه واکسن دارد و نه درمان قطعی، برخلاف خیلی از اپیدمی‌های دیگر ما باید به کار‌های غیر پزشکی بیشتر اهمیت دهیم و تا می‌توانیم در اجتماع حضور نداشته باشیم و خانه بمانیم و فاصله گذاری را رواج دهیم.

او افزود: سالمندان (افراد بالای ۶۰ سال) و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند مثل سابقه سکته قلبی یا مغزی یا دیابتی‌ها تا اطلاع ثانوی در خانه بمانند و کسانی هم که شاغل هستند و مجبورند به اقتضای کارشان در اجتماع حضور داشته باشند حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در جا‌های شلوغ خودداری کنند.

نخعی بیان داشت: از آنجایی که این بیماری در کسانی که سنشان بالا است یا کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند احتمال مرگ آوری اش چند برابر افراد عادی است، این بیماری برای افراد عادی ۲ تا ۴ درصد ممکن است منجر به مرگ شود، اما در افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و سنشان بالا است این احتمال بیشتر از ۱۰ درصد می‌شود پس در نتیجه سعی کنند در خانه بمانند.

او تصریح کرد: مردم سعی کنند زمانی که در خانه هستند مهمانی‌ها را کنار بگذارند و از رفت و آمد جداً خودداری کنند و به نکات بهداشتی حتما توجه داشته باشند.

او گفت: زمانی می‌گوییم راه‌های پیشگیری، این راه‌ها باید دست به دست هم دهند و نهایتاً جلوی ویروس را بگیرند، یکی از راه‌های بسیار مهم همین در خانه ماندن است و راه دوم بهداشت فردی و راه سوم گندزدایی سطوح و ضدعفونی کردن سطوح است، با رعایت این موارد مطمئناً می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

او افزود: موارد ذکر شده برای افرادی است که در شهر‌ها هستند و جمعیت متراکم است و افرادی که در روستا‌ها زندگی می‌کنند و جمعیت کم است هوای آزاد و طبیعت که پاک‌تر از هوای شهر است بهترین گزینه برای سلامتی آنان است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.