مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی شهرستان از ۳میلیون و۹۰۰ هزار لیتر، به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: سهمیه سوخت ماشین آلات بخش کشاورزی شهرستان امسال ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر در نظر گرفته شده بود که با پیگیری‌های چندین ماهه این مدیریت و مساعدت‌های فرماندار شهرستان، به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر افزایش یافت.

او ادامه داد: میانگین سوخت تحویلی هر تراکتور امسال بیش از ۱۳ هزار لیتر است، با توجه به اینکه بسیاری از کشاورزان صرفاً دیم کار هستند، در صورت مدیریت صحیح و همکاری همه کشاورزان، دهیاران و شورا‌های روستا‌ها در ارائه اطلاعات مورد نیاز از تراکتور داران هیچگونه کمبود سوخت برای تراکتور‌های بخش کشاورزی وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: در حال حاضر ۱۱۰۰ دستگاه تراکتور در شهرستان خوشاب سهمیه سوخت دریافت می‌کنند که سهمیه سوخت تراکتورداران به صورت سه ماهه و در ابتدای هر فصل محاسبه و تامین می‌گردد.

رودسرابی افزود: با توجه به خرده مالکی اکثر کشاورزان شهرستان بیشتر تراکتور‌های فعال شهرستان خدماتی بوده و مالکین تراکتور‌ها علاوه بر فعالیت در مزارع خود به سایر کشاورزان نیز خدمات ارائه می‌نمایند.

او در رابطه با ملاک‌های تخصیص سوخت به مالکین تراکتور ادامه داد: در تامین سوخت مولفه‌هایی چون، سطح زیر کشت، نوع تراکتور، نوع کاربری و نوع کشاورزی اهمیت دارد و در تلاش هستیم با بروزرسانی اطلاعات تراکتورداران سوخت مورد نیاز کشاورزان را به میزان لازم تامین نماییم که بر همین اساس در سال ۹۸ کمترین مشکل را در تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان داشته ایم.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: سه ماه پایانی سال مشکلاتی در تایید سهمیه سوخت از طرف شرکت نفت وجود داشت که با صحبت‌ها و پیگیری‌های انجام شده این مشکل برطرف وتمامی درخواست‌های تراکتورداران تایید شده است.

رودسرابی افزود: افزایش باران در سال قبل و در پی آن چندین برابر شدن سطح زیر کشت دیم در خوشاب یکی از دلایل اصلی کمبود سوخت تراکتورداران در سال زراعی پیش بود که با برنامه ریزی‌های انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته در سال زراعی ۹۸ به هیچ عنوان مشکلی در تامین سوخت مورد نیاز تراکتور‌ها وجود نخواهد داشت.

او با انتقاد از نحوه دسترسی کشاورزان به سوخت مورد نیاز برای ماشین آلات خود، تصریح کرد: صدور کارت سوخت برای کلیه تراکتور‌ها و ارائه سوخت مازاد برسهمیه با قیمت تعادلی توسط دستگاه متولی تامین سوخت راه حل اساسی برای برون رفت از مشکلات موجود است، که در شرایط کنونی، مدیریت تامین و مصرف سوخت در این بخش با همکاری عموم کشاورزان امکان پذیر می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ضمن اشاره به احتمال سوء استفاده افراد سودجو از کارت‌های سوخت تراکتورداران به آن‌ها گفت: از تحویل کارت سوخت خود به افراد و فروشندگی‌های سوخت اکیداً خودداری نموده و برای تخصیص میزان سهمیه شخصاً و با در دست داشتن کارت ملی و مدارک تراکتور همراه با کارت سوخت مربوطه به مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه نمایند.

انتهای پیام//ع. ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار