مدیر اداره پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای آمادگی کادر پرستاری کرمان برای مقابله با کرونا ویروس آموزش‌های لازم داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد رحمتیان، مدیر اداره پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه آمادگی کادر پرستاری کرمان در مقابله با کرونا ویروس گفت: برای تمام پرستاران استان چه در بیمارستان‌های خصوصی و چه دانشگاهی، به صورت حضوری، مجازی و کلاس‌های درون بخشی آموزش‌های لازم در خصوص برخورد با بیمار و حفاظت فردی برگزار شده است.

او افزود: موارد لازم پیش بینی و آموزش‌ها در همه بیمارستان‌ها و به ویژه بیمارستان افضلی پور داده شده و از لحاظ سلامت روان نیز با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کلاس‌هایی در بیمارستان‌ها برگزار شده تا پرستاران از نظر روحی نیز حمایت شوند.

رحمتیان تصریح کرد: لوازم حفاظت فردی در حد توان تامین و در بین بیمارستان‌ها توزیع شده است.

مدیر اداره پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره کمبود ماسک N۹۵ بیان داشت: استفاده از این نوع ماسک مشخص است و اینکه در کجا و چه افرادی باید از آن استفاده کنند. نیاز نیست همه پرستاران و در همه جا (به عنوان مثال در بیمارستان‌هایی که بیمار مبتلا به کرونا وجود ندارد) از ماسک N۹۵ استفاده کنند.

او افزود: در حال حاضر پرستاران خط مقدم مبارزه با کرونا هستند که امیدواریم خداوند کمک کند تا به جامعه خدمات کرده و از سوی دیگر در خانواده و سطح جامعه سلامت روان ایجاد کنند.

رحمتیان اظهار داشت: پرستاران باید در ارتباط با همراه بیمار و جلسات خصوصی بُعد روانی جامعه را در نظر گرفته و به کنترل تنش‌های فضای مجازی کمک کنند.

او گفت: در زمینه پرستار کمبود داریم، اما این کمبود در حد بحران نیست و داریم پوشش می‌دهیم. ضمن اینکه وضعیت ما در تعداد پرستار نسبت به جمعیت بیمار از متوسط کشور بهتر است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.