جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۴ خودروی شوتی حامل یک میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال کالای قاچاق توقیف شدند.

توقیف ۴ خودروی شوتی حامل یک میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال کالای قاچاقبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگیوسف سپهوند، جانشین فرماندهی انتظامی استان از تداوم طرح‌های عملیات پلیس در برخورد با خودرو‌های شوتی خبر داد و گفت: در طرح عملیاتی روز گذشته ۴ خودروی شوتی حامل کالای قاچاق توقیف شدند.

سرهنگ سپهوند اضافه کرد: این خودرو‌ها که حامل ۴۹ کارتن لوازم التحریر، ۱۴ قطعه تجهیزات کولر و ۳۱۰۰ عدد لامپ‌های ال‌ای دی قاچاق بودند، در عملیات‌های ماموران پلیس آگاهی ساوه، کلانتری ۱۶ اراک و ماموران پاسگاه انتظامی لکان شهرستان خمین توقیف و مورد بازرسی قرار گرفتند.

او عنوان کرد: ارزش ریالی کالای‌های کشف شده قاچاق در ارزیابی کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در حدود یک میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال برآورد شد که در این خصوص ۴ نفر دستگیر شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان تشدید طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا از سوی پلیس استان اضافه کرد: دستگیر شدگان با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

شوتی به خودرو‌هایی گفته می‌شود که اغلب گران قیمت هم نیستند، ولی موتورهایشان تقویت شده است و مشخصه آن‌ها این است که کمک فنر‌های عقب از حد استاندارد بالاتر است تا پس از بار زدن محموله سنگین ارتفاع شاسی از حد مجاز پایین‌تر نیاید و این خودروها در جاده‌ برای حمل کالای قاچاق سرعت زیادی دارند.

انتهای پیام/ ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.