در پی درخواست مردم پنجمین مرحله طرح ظفر پلیس در شهر اراک اجرا شد.

پاکسازی شهر اراک از قاچاق با اجرای طرح ظفر ۵به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی از اجرای پنجمین مرحله از طرح ظفر در شهر اراک خبر داد و گفت: در اجرای این طرح ۳ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال انواع کالای قاچاق کشف و ۴۰۰ نفر به دلیل جرایم سرقت و مواد مخدر دستگیر شدند.

سردار مفخمی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه ریزی‌های عملیاتی پلیس استان مرکزی پیگیری گزارش ها، مطالبات و درخواست‌های شهروندان در ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی بوده که این مهم در قالب طرح‌های عملیاتی مختلف در دستور کار پلیس استان قرار گرفته است.

او محوریت اجرای طرح ظفر را برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، دارندگان سلاح‌های غیرمجاز، برخورد با اراذل‌واوباش، سارقان، خرده‌فروشان مواد مخدر، جمع‌آوری معتادان متجاهر، قاچاقچیان کالا، برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی و ... برشمرد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، ۴ مرحله پیشین طرح‌های ظفر تا کنون در شهرستان‌های اراک، خمین، شازند اجرا شده و این طرح‌های عملیاتی در دیگر شهرستان‌های استان نیز تداوم خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به بازخوردگیری‌های مثبت مردمی از اجرای این طرح‌های عملیاتی گفت: پنجمین مرحله از اجرای طرح ظفر با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی و با بهره گیری از توان عملیاتی پلیس استان از تاریخ بیست و نهم دی ماه تا صبح امروز در ۲ منطقه در شهر اراک اجرایی شد.

او با اشاره به برخورد قاطع با معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر به عنوان بخش مهمی از این طرح عملیاتی اظهار کرد: در اجرای طرح ظفر ۵ در حدود ۱۷ کیلو و ۵۹۰ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۳۵۱ نفر توزیع کننده و خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

سردار مفخمی ادامه داد: در برخورد با سارقان هم، ۱۰۵ فقره انواع سرقت کشف و ۴۹ نفر سارق دستگیر شدند که اموال کشف شده از سارقان بعد از گذشت سیر مراحل قانونی به مالباختگان تحویل داده خواهد شد.

۳ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال کالای قاچاق کشف شد

او از کشف ۳ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در طرح ظفر ۵ در شهرستان اراک خبر داد و گفت: این میزان کشفیات در این مرحله از اجرای طرح با هدف گذاری در برخورد با قاچاقچیان کالا و خودرو‌های شوتی اجرا شد و تعداد ۱۱ خودروی شوتی در این طرح توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ارتقاء انضباط و امنیت ترافیکی را به عنوان وجهی دیگر از اجرای طرح ظفر در استان برشمرد و بیان کرد: در این طرح ۱۶۱ دستگاه خودرو توقیف و ۲۱۵۵ خودرو نیز اعمال قانون شدند.

او با اشاره به اجرای ۱۱۱ فقره احکام قضائی در پنجمین مرحله از اجرای این طرح با قدردانی از همکاری و همراهی خوب شهروندان در اجرای طرح‌های عملیاتی پلیس گفت: این طرح با توجه به نوع مطالبات شهروندان و کارشناسی‌های انجام شده با قوت در تمامی شهرستان‌های استان اجرا و نتایج آن به سمع و نظر شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.