رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با کرونا ویروس در این استان به قدر کافی تأمین شده است.

دارو و تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا ویروس فراهم استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با کرونا ویروس در این استان به قدر کافی تأمین شده است.

او با بیان اینکه ماسک مورد نیاز بیماران و کادر درمانی به اندازه کافی دراختیار مراکز درمان قرار داده می‌شود افزود: کرونا ویروس یک بیماری چند وجهی است که علاوه بر نظام بهداشت و درمان، سایر ارگان‌ها را درگیر کرده است.

شیرانی با اشاره به اینکه کرونا ویروس بیماری با شدت کشندگی پایین و میزان سرایت بالا است اضافه کرد: در بحث مقابله با این بیماری زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی سیستم بهداشتی و درمانی، پرسنل آموزش دیده به لحاظ روحی، روانی و حرفه‌ای و تجهیزات بهداشت فردی همچون ماسک و مواد ضدعفونی کننده حائز اهمیت است.

او با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۱.۵ میلیون ماسک در کشور تولید می‌شود و این میزان تولید روز به روز در حال افزایش است گفت: تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با بیماری کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری ذخیره شده، اما باید مصرف این تجهیزات مدیریت شود.

شیرانی افزود: خوشبختانه تا کنون وضعیت استان در بحث کرونا ویروس مثبت بوده است، اما باید خود را برای مدیریت هر شرایطی آماده کنیم.

او اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا چهارمحال و بختیاری دیرتر به کروناویروس آلوده شود تا ضمن کاهش شدت بیماری از اثرگذاری ویروس کاسته شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار