رئیس کمیته حقوقی فراکسیون زنان گفت: اشتغال زنان باید مورد توجه قرار گیرد و این موضوع باید در مجلس اصلاح شود.

طیبه سیاوشی شاه عنایتی، رئیس کمیته حقوقی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه یکی از اصلاحات قانونی لازم از سوی فراکسیون زنان مجلس، مسئله اشتغال زنان است، اظهار کرد: طبق قانون برای مرد حدود ۱۵ تا ۲۰حق وجود دارد که بر اساس آن می‌تواند در مواردی مانع زن شود و مشاهده شده زنان در موضوع اشتغال، مسکن و غیره با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

او با اشاره به بررسی حق اشتغال زنان تصریح کرد: در موارد بسیاری، همسران مانع اشتغال خانم‌ها شده‌اند و در نهایت کارشان به جدایی کشیده شده است؛ در نتیجه این مسئله باید اصلاح شود.

رئیس کمیته حقوقی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مسئله باری بر دوش نظام به شمار می‌رود، زیرا چنین جدایی‌ها، تعداد زنان سرپرست خانوار را به دلایل مختلف افزایش می‌دهد، همچنین موضوع اشتغال بحثی است که می‌تواند بخشی از شروط ضمن عقد باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
مجلس ترکیه سربازی رو از ۱۲ ماه به ۶ ماه کاهش داده ، مجلس ایران برای رفاه حال سربازان نمیخواد قدمی برداره؟ دوسال خیلی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
لطفا در شرایط فعلی اقتصادی ، مشکل جدید به مشکلات اضافه نکنید، تا جایی که ما در جامعه دیدیم اشتغال خانم ها از آقایان بیشتر است، چرا ناشکری میکنید؟؟؟!!!
اشتغال آقایان اولویت دارد چرا که تمامی مخارج زندگی بر دوش مرد خانه است، این طور نیست؟؟؟!!!
تا آقایان سر کار نروند که خانواده شکل نمیگیرد که سر کار نرفتن خانم بخواهد منجر به جدایی شود!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
در شرایط فعلی نیز همه جا به یک خانم جهت استخدام نیاز دارند، یعنی دیگه بس نیست، اگر خانم ها سرکار بروند و آقایان سرکار نروند به نظر شما دیگر ازدواجی رخ میدهد که بخواهد منجر به جدایی بشود یا نشود؟؟؟!!!
در شرایط فعلی ، ایجاد اشتغال و کار برای آقایان در اولویت است !!!
آخرین اخبار