دادستان زرند گفت: احتکار کنندگان اقلام بهداشتی و محلول‌های ضد عفونی کننده منتظر مجازات‌های سنگینی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با تاکید بر اینکه مجازات‌های سنگینی در انتظار احتکار کنندگان اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده خواهد بود، گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود برخی افراد اقدام به احتکار لوازم بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده از جمله ژل و ماسک کرده اند تا بتوانند درفرصت مناسب به امیدگرانفروشی و قیمت غیر عادلانه بین مردم توزیع کنند.

حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده افزود: قطعا این افراد سود جو به اتهام احتکار که یکی از مصادیق جرایم اقتصادی است تحت پیگرد قضائی قرار می‌گیرند و به موجب قانون مجازات اخلال گران درنظام اقتصادی کشور به یکی ازمجازات‌های ذیل محکوم خواهند شد.

او بیان داشت: به موجب قسمت اخیرماده ۲ قانون مذکور چنانچه احتکار عمده و کلان بدون قصد ضربه زدن به نظام باشد محکوم علیه به حبس از ۵ سال تا ۲۰ سال محکوم خواهد شد.

او تصریح کرد: اگر احتکارغیرعمده وبدون قصد ضربه زدن به نظام باشد مرتکب مطابق تبصره ۱ ماده ۲ قانون مذکور به ۲ تا ۵ سال حبس و ضبط کلیه اموالی که از طریق تخلف قانونی به دست آمده باشد به عنوان جزای نقدی و ۲۰ تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

دادستان زرند هشدار داد: طبق قانون اگر احتکار به قصد مقابله با نظام و یا ضربه زدن به نظام و یا با علم به موثر بودن اقدام، در مقابله با نظام باشد مجازات فساد فی الارض را در پی خواهد داشت.

این مقام قضائی در پایان گفت: پس از شیوع ویروس کرونا، کشور در شرایط حساس و مهمی قرار دارد لذا وجود برخی اقلام وکالا‌های اساسی موردنیاز مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است و کمبود و فقدان آن‌ها دربازار می‌تواند ضربه سهمگینی به سلامت اقتصادی و بهداشتی جامعه وزندگی مردم وارد کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.