مصرف بی‌رویه آب سقاخانه‌ها،عامل اصلی پلمپ

مدیر کل اوقاف استان گفت: از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در خصوص پلمپ سقاخانه‌ها،ظرفیت محدود مخازن آن و استفاده بی‌رویه شهروندان است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور مدیر کل اوقاف استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، با بیان اینکه میزان استقبال مردم از سقاخانه‌ها زیاد است گفت:این میزان برداشت موجب شده تا مخازن تعبیه شده باظرفیت ۲۰هزار لیتر نتواند به‌صورت شبانه‌روزی آب را تامین و تصفیه کند به همین دلیل برخی از شیرها پلمپ شده است.

او افزود: به دلیل عدم آگاهی مردم از هدر رفت آب،شیرها توسط مصرف کنندگان باز می‌ماند و اغلب برخی از شیرها خراب و سرقت می‌شود.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور عنوان کرد: برای جلوگیری از هدررفت آب درصدد نصب شیرهای الکترونیکی بوده اما به دلیل هزینه بالای خرید و متحمل شدن هزینه گزاف تعمیر به هنگام خرابی از خرید آن صرف‌نظر شده است.

مدیر کل اوقاف استان با بیان اینکه سقاخانه‌های سطح شهر در مهرشهر،بلوار شعبانیه،خیابان انقلاب،پارک ظفر،پارک نیلوفر،معصومیه،شهرک بعثت علی‌آباد و آستانه امام زادگان باقریه احداث شده و برخی نیز در حال تکمیل شدن با پیشرفت ۵۰درصدی است .

حجت‌الاسلام بخشی‌پور  ادامه داد: هزینه ساخت و بهره‌برداری از این سقاخانه‌ها در کل ۲میلیارد تومان بوده است.

او با اشاره به اینکه سقاخانه آستانه امام‌زادگان باقریه، یک سقاخانه خیرساز و مردمی است عنوان کرد: علاوه بر سقاخانه‌های مذکور، در فلکه سوم سجادشهر مکانی برای احداث سقاخانه نقطه‌یابی شده و مراحل اولیه شروع کار در دست اقدام است.

مدیر کل اوقاف استان گفت: در شهرستان‌های طبس و بشرویه ساخت سقاخانه شروع شده و سقاخانه طبس تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.