مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: در هفته گذشته شاخص کل بازار بورس در تالار بورس منطقه‌ای استان افزون بر ۴۵ هزار واحد افزایش یافت.

وحید جوادی مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، از افزایش چشمگیر شاخص بورس و فرابورس در استان خبر داد و افزود: در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بازار بورس ۴۵ هزار و ۶۳۹ واحد افزایش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۵۲۴ هزار و ۳۹۴ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۸۳۵ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۶ هزار و ۷۴۴ واحد رسید.
او علت افزایش شاخص سهام در بازار بورس استان را ورود نقدینگی به بازار و جذابیت خرید سهام شرکت‌های بنیادی و سود ده و همچنین حاکمیت رکود در بازار‌های موازی عنوان کرد.
مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه از امروز شنبه شاخص سهام در تالار بورس استان سیر نزولی به خود گرفته است پیش بینی کرد: در هفته پیش رو تغییر چندانی در شاخص بورس استان روی ندهد.

جوادی اظهار کرد: در هفته گذشته افزون بر ۱۰۲ میلیون و ۲۷۶ هزار برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش ۸۵۵ میلیارد و ۱۹۲ میلون ریال در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت، که ۵۹ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.

او ادامه داد: در طول هفته در تالار ارومیه ۱۲ کارگزار از ۱۶ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم بیش از ۳۷۵ شرکت را معامله کردند که نمایندگی شرکت کارگزاری سرمایه و دانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۲۱ درصد به خود اختصاص داد.

انتهای خبر/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.