مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: هفته گذشته بیش از ۸۰ درصد از معاملات سهام در تالار بورس استان به خرید و تنها یک پنجم از داد و ستد‌ها در این مرکز اقتصادی، به فروش سهام اختصاص یافت.

وحید جوادی مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، تعداد ۹۳ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۷۱۰ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش بیش از ۶۱۹ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی داد و ستد شد، که افزون بر ۸۰ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.

او افزود: حجم معاملات تالار بورس ارومیه نسبت به هفته گذشته از نظر تعداد سهام با کاهش ۳۲ درصدی و ارزش معاملات نیز با کاهش ۱۷ درصدی همراه بود.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: در طول هفته در تالار ارومیه ۱۲ کارگزار از ۱۶ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم بیش از ۲۹۲ شرکت را معامله کردند که تالار اختصاصی، کارگزاری سرمایه و دانش بیشتر ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۴۰ درصد به خود اختصاص دادند.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی بیان کرد: شاخص کل بازار بورس با ۴۵ هزار و ۶۳۸ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۳۹۹ هزار و ۴۴۵ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۵۵۱ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۵ هزار و ۱۱۰ واحد رسید.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.