استقرار ایستگاه‌های سلامت برای کنترل مسافران به کرمان

به منظور کنترل بیماری کرونا به کرمان ایستگاه‌های آموزشی بهداشتی به منظور کنترل مسافران در سه ورودی استان مستقر و کنترل مسافران ورودی کرمان در ایستگاه راه آهن، فرودگاه و ترمینال صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،عصر جمعه نهم اسفند ماه جلسه هماهنگی بین سازمان‌ها به ریاست آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار و راهکار‌های کنترل ورودی‌های کرمان، بررسی شد.

در این جلسه سید مصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اعلام وضعیت سفید استان در تاریخ ٩ اسفند، تعطیلی به موقع مدارس و تجمعات و همچنین همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی را دلیل کنترل بهینه شرایط تا این لحظه خواند.

او با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کادر درمانی و پزشکی، اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی را مطلوب خواند و افزود: با همدلی و همراهی و رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله‌ها می‌توانیم کرونا را در استان کنترل کنیم.

آیت اللهی موسوی از حضور تمامی مدیران در این جلسه قدردانی کرد و گفت: کارمندان و کارکنان ادارات در اولویت توزیع وسایل بهداشتی و ضد عفونی قرار گیرند تا بتوانند با امنیت روانی بیشتر انجام وظیفه کنند.

حمید رضا رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: با توجه به دریافت کیت‌های مخصوص به زودی فعالیت آزمایشگاه تشخیص کرونا در کرمان آغاز می‌شود.

در این جلسه دستورالعمل وزارت  بهداشت و وظایف تعیین شده سازمان‌ها اعلام و دانشگاه علوم پزشکی آمادگی خود را برای تامین مواد ضد عفونی ادارات اعلام کرد.

استقرار ایستگاه‌های آموزشی بهداشتی به منظور کنترل مسافران در سه ورودی، شهر ماهان، چترود و باغین و همچنین کنترل مسافران ورودی کرمان در ایستگاه راه آهن، فرودگاه و ترمینال از مصوبات این جلسه بود.

ضد عفونی اتوبوس‌های درون شهری، پارک ها، سرویس‌های بهداشتی، بازار، ترمینال‌ها و تمامی اماکن عمومی در دستور کار قرار گرفت.

سازمان هلال احمر نیز آمادگی خود را برای برپایی چادر‌های آموزشی در اماکن عمومی اعلام کرد.

در این جلسه پیگیری برای تامین پارچه مورد نیاز تولید ماسک از طریق ادارات صمت استان را مدیر کل اجتماعی استانداری برعهده گرفت.

پیشنهاداتی در راستای کاهش ساعات کاری ادارات، تعطیلی موسسات آموزشی، تالار‌ها و رستوران ها، کاهش جلسات ادارات و هر نوع تجمع غیر ضروری بر‌ای تصویب در شورای اداری و ستاد مبارزه با کرونا از سوی حاضران داده شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار