مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با تاکید بر اینکه هیچ مورد مثبت از کرونا ویروس در این شهرستان نداشته ایم، گفت: در شرایط فعلی ایجاد اضطراب هنر نیست، شایعات، اعتماد به حوزه سلامت کشور را کم می‌کند.

سهراب حیدری مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،اظهار کرد: هفت نوع کروناویروس در دنیا وجود دارد که چهار نوع آن همان سرماخوردگی معمولی است و سه نوع آن سارس، مرس و کروناویروس که نوع جدید آن است در برخی شهر‌های کشور دیده شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس در شهرستان میاندوآب نداشتیم، و تنها سه مورد مشکوک در بین مراجعه کنندگان به بیمارستان وجود داشت که خوشبختانه تا بدین لحظه جواب آزمایشاتشان مثبت گزارش نشده است، ادامه داد: کروناویروس بیش از ۸۵ درصد ضعیف و با شدت کم است و درصدی که دچار نارسایی تنفسی می‌شوند بعضا نیاز به بستری دارند، از مجموع مبتلایان یک تا ۳ درصد ممکن است مرگ و میر داشته باشند و تاکنون در دنیا هیچ مرگی زیر سن ۱۰ سال گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه مراقبت از افراد مسن به‌ویژه کسانی که نارسایی قلبی، بیماری ریوی و چاقی بیش از حد دارند باید جدی باشد، افزود: جامعه نباید اضطراب و ترس داشته باشد استرس سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند.

حیدری عنوان کرد: هدف حوزه سلامت کشور و به تبع آن استان و شهرستان ارائه راه کار‌های پیشگیری، بیماری یابی، درمان بیماران و کاهش سرایت بیماری است و ما با تمام توان و امکانات، آمادگی لازم را در این خصوص در شهرستان داریم.

وی بیان کرد: مردم و شهروندان گرامی اخبار مربوط به بیماری کرونا و حوزه سلامت را از خبرگزاری‌های معتبر پیگیری نموده و به برخی فضاسازی‌های فضای مجازی توجه ننمایند و بر حسب تاکیدات ریاست معزز دانشگاه علوم پزشکی استان جناب آقای دکتر آقازاده تمامی کار‌ها و عملکرد‌های حوزه سلامت در خصوص کرونا ویروس به صورت شفاف مثل چند روز گذشته اطلاع رسانی خواهد شد.
 
انتهای پیام/ ن م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.