استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پرهیز از سلیقه و نظر غیرکارشناسانه در تغییر کاربری‌ها همواره مورد توجه مسئولان مدیریت شهری باشد.

پرهیز از سلیقه و نظر غیرکارشناسانه در تغییر کاربری‌هابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست تعیین تکلیف اراضی صنایع نیمه مزاحم شهرکرد در محدوده کوره‌های آجرپزی، بر سرعت بخشی در ساماندهی و خارج کردن واحد‌های نیمه‌مزاحم صنعتی از محدوده مناطق مسکونی تأکید کرد.

او افزود: سلامتی روحی و جسمی شهروندان و رفاه اجتماعی مناطق مسکونی در اولویت مسئولان اجرایی قرار داشته باشد.

عباسی اضافه کرد: شرایط واگذاری واحد‌های صنایع مزاحم و نیمه مزاحم در طرح فن آوران دو شهرکرد داشتن پروانه کسب مجاز است.

او ادامه داد: رعایت قوانین ساخت و ساز شهرسازی، توجه به ضوابط قانونی و پرهیز از سلیقه و نظر غیرکارشناسانه در تغییر کاربری‌ها همواره مورد توجه مسئولان مدیریت شهری قرار گیرد.

عباسی با اشاره به معیار‌های لازم برای تصویب سایت محوطه کارگاهی صنایع نیمه مزاحم شهرکرد با وسعت ۵۲ هکتار معروف به (کوره‌های آجرپزی) شهرکرد گفت: باید در امر واگذاری واحد‌های این سایت، ملاک بر شناسایی افراد و صاحبان حرفه‌های مرتبط و با نگاه چشم انداز توسعه ۲۵ ساله آینده طراحی و تصویب شود.

او افزود: با استقرار صنایع کوچک داخل شهر در این محوطه کارگاهی، تحول مهمی در زیباسازی و آرامش بخشی در مناطق مسکونی مرکز استان ایجاد خواهد شد.

عباسی از مسئولان اجرایی مرکز استان خواست: نسبت به ساماندهی و استقرار کامل صنایع مزاحم و نیمه مزاحم که موجب سلب آسایش زندگی مردم می‌شوند، بدون معطلی رسیدگی کنند.

او اضافه کرد: برای این اقدام، کمیته‌ای کارشناسی از نمایندگان صنعت، معدن و تجارت، مجمع امور صنفی، شهرداری شهرکرد و اداره کل حفاظت محیط زیست و با مسئولیت اداره صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تشکیل و فعال شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار