سرپرست اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت:در حال حاضر بیش از صد و ۱۰ هزار خانواده به صورت مستمر از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

کریم زارع سرپرست اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ضمن اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در اسفندماه گفت:کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از اولین دستگاه‌ها و نهاد‌هایی بود که به فرمان امام خمینی (ره) در جهت خدمت رسانی به محرومین در بدو پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس شد و به یاری خداوند این نهاد تا کنون یاری رسان قشر محروم جامعه بوده است.

او ادامه داد: در سال‌های اول انقلاب دغدغه عمده مسئولین کمیته امداد بحث رفع نیاز‌های ضروری خانواده‌ها بود، ولی با گذشت زمان یکی از اصلی‌ترین خدمات کمیته توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش است.

کریم زارع افزود: در زمینه توانمندسازی خانواده‌ها موفقیت‌های چشمگیری داشتیم که سالانه بین پنج تا هفت هزار خانواده را با تلاش همکاران و خیرین با ایجاد اشتغال توانمند ساخته و از پروسه حمایت خارج می‌کنیم.

او عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در تمامی ابعاد نیاز خانواده‌ها اعم از معیشت، مسکن، درمان، فرهنگی، اشتغال و سایر وجوهی که خانواده‌ها در آن زمینه دچار مشکل هستنددخدمت رسانی می‌کند. بسیاری از کمک‌های خیرین عمدتا صرف امور تحصیلی و ارتقاء تحصیل دانش آموزان تحت پوشش می‌شود.


سرپرست اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: کسانی که در یک دوره مددجوی ما بودند در حال حاضر صاحب شغل و حرفه و بعضا در حوزه‌های مختلف کارآفرین هستند، سعی می‌کنیم در تمامی ابعاد به خانواده‌های تحت پوشش کمک کنیم تا با پرورش استعداد‌ها این افراد را از چرخه ضعف نجات دهیم و به جامعه بازگردانیم.

کریم زارع بیان کرد: در حال حاضر بیش از صد و ۱۰ هزار خانواده به صورت مستمر از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند و تعداد قابل توجهی از افراد هم به صورت موردی در زمینه‌های اشتغال و درمان از کمک‌های ککمیته امداد امام خمینی (ره) بهره مند می‌شوند.

او در خصوص منابع کمیته امداد برای کمک به نیازمندان اظهار کرد: چندین سرفصل اساسی بعنوان منبع داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به: اعتبارات مصوب دولتی، فعالیت‌های اقتصادی کمیته امداد و از مهم‌ترین منابع ما کمک‌های مردم و خیرین اشاره کرد که با یاری خدا در استان اصفهان با اعتمادی که مردم به کمیته امداد امام خمینی (ره) دارند کمک‌های بسیار خوبی به ما می‌شود.

سرپرست اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان عنوان کرد: کمیته امداد ریالی از کمک‌های مردمی را صرف امور غیر از نیازمندان نمی‌کند و این سازمان مانند بسیار از سازمان‌ها برای اعتبارات، هزینه‌های اجرایی، حقوق و دستمزد و سایر هزینه‌های اجرایی بودجه مصوب داریم؛ و کمک‌های مردمی از استان خارج نمی‌شود و صرف نیازمندان اصفهان می‌شود.

کریم زارع گفت: در اصفهان بیش از هفتاد هزار حامی داریم که برای معیشت و رفع نیاز کودکان را تحت تکلف قرار داده اند، حمایتی که حامیان از فرزندان کمیته امداد می‌کنند باعث شده که آن‌ها در حوزه‌های مختلف به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

او بیان کرد: هر ساله جشن‌هایی را برای نهادینه کردن فرهنگ احسان و نیکوکاری برپا می‌کنم و اولویت ما بحث کمک به هم نوع است از جمله جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها که باعث می‌شود نسل‌های آینده خیر پرور باشند و بتوانند راه حامیان بزرگ را ادامه دهند.

سرپرست اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اظهار کرد: در جشن نیکوکاری امسال برنامه ریزی کردیم حداقل معادل نصف مستمری که بین خانواده‌ها پرداخت می‌شود را جمع آوری و به حساب این خانواده‌ها واریز کنیم.


کریم زارع ادامه داد: در تاریخ ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه جشن نیکوکاری را برگزار خواهیم کرد. در ۱۴ اسفند در ۳۵۰۰ مدرسه جشن نیکوکاری با زنگ نمادین آغاز می‌شود تا دانش آموزان در رفع نیاز‌های هم نوعان خود کمک کنند. در ۱۵ اسفند پایگاه‌هایی را در سطح استان برپا خواهیم کرد تا مردم شریف اصفهان در این امر خیر حضور پیدا کنند. در تاریخ ۱۶ اسفند نیز در نمازجمعه اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی خواهیم کرد.

او گفت: مردم می‌توانند با شماره گیری#۱۳۰۱۸۸۷۷*
کمک‌های خود را به نحو الکترونیک به نیازمندان پرداخت کنند و این سیستم قابلیت گزارش دهی شفاف به مردم و خیرین را دارد؛ و از این طریق مردم می‌توانند حتی نوع کمک و استان مورد نظر را انتخاب کنند.

سرپرست اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اظهار کرد: توصیه می‌کنیم مردم اصفهان در کنار رعایت نکات پیشگیری و بهداشتی بر اساس آموزه‌های دینی و اعتقادی با پرداخت صدقه خود و خانواده شان را از هر گونه بلا حفظ کنند تا شرایط به شرایط عادی باز گردد.

کریم زارع در خصوص شعار جشن نیکوکاری در سال جاری گفت: شعار امسال «عید را به خانه‌های شان ببریم» انتخاب شده است و امیدواریم که این شعار محقق شود تا کودکان را با مساعدت و همکاری مردم و خیرین خوشحال کنیم.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.