رئیس کمیته المپیک الجزایر به دلیل ادای احترام به سرود رژیم صهیونیستی مجبور به استعفا شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی براف رئیس کمیته المپیک کشور الجزایر به دلیل ادای احترام به سرود رژیم صهیونیستی در مسابقات جودو گراند اسلم پاریس مجبور شد از سمت خود کناره گیری کند.

پس از آنکه کمیته اجرائی کمیته المپیک ابتدا از پذیرش استعفای «براف» خودداری کرد، او گفت استعفایش برگشت ناپذیر و قطعی است.

براف، از ذکر دلیل استعفای خود خودداری کرد، اما رسانه‌های الجزایر گزارش دادند که او به دلیل ادای احترام به سرود ملی رژیم اشغالگر قدس در مسابقات جودو گراند اسلم پاریس در اوایل ماه جاری، با واکنش تند رسانه‌های اجتماعی مواجه شد.

در حالی که الجزایر، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و هیچ گونه روابط دیپلماتیک با آن ندارد، ویدئویی منتشر شده است که نشان می‌دهد براف به هنگام پخش سرود این رژیم ایستاده است که این موضوع خشم الجزایری‌ها را برانگیخت.

این مقام ۶۶ ساله که از سوی وزارت ورزش الجزایر متهم به فساد و سوء مدیریت مالی شده است، ادعا کرد که از حملات مکرر علیه خود و خانواده اش خسته شده است.

براف گفت: حمله‌ای به ناموس من، یعنی خانواده من صورت گرفته است. استعفای من غیرقابل برگشت و قطعی است، این آخرین روز کاری من به عنوان رئیس کمیته المپیک الجزایر است.

براف، رئیس کمیته‌های ملی المپیک آفریقا (ANOCA) باقی خواهد ماند، باوجود این که از او مکررا خواسته شده به اتهام سوء مدیریت، از این سمت نیز کناره گیری کند. این امر به او اجازه می‌دهد تا همچنان عضوی از کمیته بین المللی المپیک (IOC) بماند، زیرا عضویت او با عملکردش به عنوان رئیس ANOCA گره خورده است.

تحقیقات کمیته اخلاق IOC در مورد اتهامات فساد علیه «براف» آغاز شده است. براف ادعا کرده که فیلم منتشر شده از او مونتاژ است و به طور دقیق واقعه را نشان نمی‌دهد. در حالی که وزارت ورزش الجزایر در گزارش سال گذشته خود، اتهاماتی علیه وی در مورد قرارداد‌های مشکوک، سوء ظن به فساد، اختلاس و سود جویی مطرح کرد. براف این اتهامات را رد کرده و بدخواهان را متهم کرد که با فریب و مانور غلط می‌خواهند چهره او را مخدوش کنند.


بیشتر بخوانید: اعتراض گسترده قطری ها به حضور رژیم صهیونیستی در رقابت‌های جهانی دو و میدانی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار