کرم سهرابی قهرمان سابق دو و میدانی ایران اکنون در راستای اقتصاد مقاومتی به عنوان تولید کننده محصولات دامی مشغول به فعالیت است.

قهرمان ورزشی دیروز، قهرمان ملی و تولید کننده امروزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وقتی صفحات روزنامه، اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری و تصاویر و فیلم‌های صداوسیما را مشاهده می‌کنیم با یک جستجوی ساده می‌توان نام کرم سهرابی قهرمان سابق دو و میدانی ایران و عضو سابق تیم ملی دو و میدانی در مواد ۳هزار متر با مانع  و ۵هزار متر و صحرانوردی را مشاهده کرد.

این قهرمان با اخلاق و مربی سازنده که متولد ۱۳۵۷ روستای تکه از توابع بخش مرکزی شهرستان نهاوند است در مدت ۱۰ سال فعالیت ورزشی حرفه ای موفق شده  ده ها مدال و عنوان قهرمانی را از مسابقات داخلی و بین المللی کسب کند ،قهرمان داستان ما در دوران مدرسه راهنمایی با مسابقات آموزشگاهی قهرمانی در کشور را شروع کرد سپس ۱۰ سال رکورد دار  لیگ دو و میدانی ایران شد.

قهرمان ورزشی دیروز، قهرمان ملی و تولید کننده امروز

او در طول سال‌ها فعالیت در تیم ملی و باشگاه‌ها کشور یک سال به عنوان مرد سال دو ومیدانی ایران انتخاب شد، ۵سال قهرمان دو۳۰۰۰متر بامانع کشور، مقام چهارمی دو داخل سالن آسیا در کشور تایلند، نایب  قهرمانی مسابقات انتخابی کشور تایوان برای ورودی به المپیک پکن ، نایب قهرمانی مسابقات بین المللی آسیا و اروپا در کشور مجارستان، قهرمانی مسابقات بین المللی کشور قزاقستان ومقام سومی مسابقات بین المللی دهه فجر تهران از عناوین این دونده خوب نهاوندی است.

این قهرمان ملی درسال ۱۳۸۶ جزو بهترین دوندگان ایران شد؛ سهرابی ۶ سال مدیر روابط عمومی کمیته المپیک غرب کشور بود که از طرف کمیته ملی المپیک و دولت تعطیل و او نیز بیکار شد.

قهرمان ورزشی دیروز، قهرمان ملی و تولید کننده امروز

او بعد آن مدتی با بیماری دست و پنجه نرم کرد و حدود دو سال به دلیل مشکلات شغلی و بیماری از کلیه فعالیت‌های ملی و باشگاهی کناره گیری کرد.

سهرابی پس از بهبودی کامل با اندک پس انداز خود و  بدون کمک دولتی و مسئولان فعالیت خود را با خرید یک راس گاو شیری شروع کرد و اکنون ۷راس گاو شیری دارد و در کنار آن پرورش مرغ و جوجه و کار کشاورزی و باغداری و آموزش رایگان به دوندگان را شروع کرد.

قهرمان ورزشی دیروز، قهرمان ملی و تولید کننده امروز

زندگی این قهرمان روستایی موضوع مستندی برای شبکه‌های سراسری شد بقیه ماجرا و مصاحبه در مورد این قهرمان تولید کننده را از زبان ایمان گودرزی کارگردان و مستند ساز می‌شنویم.

ایمان گودرزی کارگردان و مستند ساز شبکه‌های سیما در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: از آنجایی که یکی از رسالت‌های صداوسیما معرفی چهره‌های موفق و جوان در نقاط مختلف کشور است ما نیز به نقاط مختلف ایران سفر کرده و افراد شاخص و موفق هر منطقه را معرفی می‌کنیم.

قهرمان ورزشی دیروز، قهرمان ملی و تولید کننده امروز

 

او با اشاره به  ساخت فیلم مستند کرم سهرابی با عنوان قهرمان دوومیدانی ایران که پس از دوران قهرمانی به کمک اقتصاد کشور آمده است، گفت:  اکنون این قهرمان ملی در روستای تکه ساکن است و بدون کمک دولتی و در راستای اقتصاد مقاومتی با چند راس گاو به تولید گوشت و لبنیات می‌پردازد.

گودرزی بیان کرد: این کار به سفارش چندین شبکه رسانه ملی و در چندین مرحله در روستای تکه نهاوند تولید شد و کار تصویربرداری آن اواخر بهمن ماه امسال به پایان رسید و اکنون در مرحله تدوین قرار دارد.

کارگردان و مستند ساز صداوسیما با اشاره به ۱۰ سال عضویت کرم سهرابی در تیم ملی دو و میدانی ایران گفت: سوژه فیلم مستند ۳۰دقیقه‌ای ما آقای کرم سهرابی مرد با اخلاق و قهرمان ۱۰ ساله دو و میدانی ایران است که از مسابقات در کشور‌های مختلفی از جهان با مدال و قهرمانی برگشته و برغم  بی مهری‌های زیاد  از طرف مسئولان قرار گرفته، اما هیچ وقت ناامید نشد و بدون کمک از دولت توانسته یک واحد کوچک گاوداری ۷راسی را در روستای تکه راه اندازی و به کمک تولید کشور بیاید.

او گفت:  زوایای مختلف زندگی این قهرمان ارزنده کشورمان از این جهت اهمیت دارد که در دوران قهرمانیش چندین پیشنهاد مالی از سوی بیگانگان را که خواسته بودند تابعیت آن کشور را با حقوق و مزایایی خوب قبول کند، اما این ورزشکار همه درخواست‌ها را رد می‌کند.

گودرزی با بیان اینکه این قهرمان ملی همیشه خود را مدیون خون شهدا و پایبند به کشورش ایران سربلند می‌داند، گفت: سهرابی پس از دوران قهرمانی ۶ سال مدیر روابط عمومی پایگاه المپیک غرب کشور می‌شود،اما به علت واگذاری به بخش خصوصی بیکار می‌شود.

این مستند ساز افزود: این قهرمان دو‌های ۳هزار متر بامانع و ۵هزارمتر ایران، پس از تعطیلی پایگاه المپیک از کار بیکار شده و مورد بی مهری مسئولان قرار می‌گیرد و هیچ کس احوالی از او نمی‌پرسد.

او با بیان اینکه تنها  خبرنگاران و دوستان ورزشکاری  جویای حال آقای سهرابی بودند، گفت: ایشان در این مدت بیمار و در بیمارستان شهرستان نهاوند بستری می‌شود و با کمک خداوند و خانواده اش بهبودی می‌یابد و در موقعی که مفسدان اقتصادی به فکر گرانفروشی و احتکار گوشت هستند فکری در ذهنش جرقه می‌زند و با اندک پس اندازی که دارد یک راس گاو شیری می‌خرد و بدون کمک دولت اکنون آن‌ها را به ۷راس افزایش داده و روزانه لبنیات روستا خود و روستا‌های اطراف را تامین می‌کند.

کارگردان موفق جشنواره‌های عمار و صداوسیما گفت: کرم سهرابی که قهرمانی‌های مختلف ملی و بین المللی را در کارنامه ورزشی ده ساله خود در تیم ملی و باشگاهی ایران رادارد و یکسال نیز مرد سال دو و میدانی کشور شد در کنار گاوداری به پرورش مرغ و جوجه و باغداری و کشاورزی مشغول است و با این کار به کمک اقتصاد کشورش آمده و الگویی برای جوانان شده است.

قهرمان ورزشی دیروز، قهرمان ملی و تولید کننده امروز

گودرزی با اشاره به اینکه قهرمان داستان فیلم ما کار ورزش را رها نکرده و به صورت رایگان به آموزش آموخته‌های خود به نوجوانان می‌پردازد و حتی برای بسیاری از آن‌ها لباس و کفش ورزشی تهیه می‌کند، بیان کرد: او در طول هفته علیرغم  مشغله کاری زیادی که دارد،  با حوصله جواب شاگردانش را می‌دهد و برنامه تمرین هفتگی برای آن‌ها می‌نویسد.

او در مورد عوامل مستند قهرمان دوومیدانی ایران بیان کرد: کار تهیه‌کنندگی و کارگردانی این فیلم مستند را خودم و تصویربرداری آن را نیز علی سهرابی، امین گودرزی  و بابک درویشی، گوینده متن آن را حمید مقامی ، مدیر تولید و هماهنگی علی سهرابی موسیقی متن را بابک درویشی بر عهده دارند .

کارگردان شبکه‌های سیما گفت: کار تصویربرداری این مستند با سه دوربین  دیجیتال حرفه‌ای و نمای هوایی به همراه تصاویر آرشیوی خارج کشور از قهرمانی‌های کرم سهرابی انجام شد و برای تهیه این فیلم مستند از کرم سهرابی قهرمان دو و میدانی ایران و مسابقات بین‌المللی کمک گرفتیم. کانون فرهنگی و هنری مسجد شهدای روستای تکه و خانواده شهدا و پایگاه مقاومت شهدای تکه و بسیج رسانه شهرستان نهاوندکمک خوبی را به ما کرده‌اند.

منتخب جشنواره عمار با بیان اینکه تدوین نهایی این فیلم تا قبل از سال جدید تمام شده و در نوروز ۹۸ ازشبکه‌های سیما پخش شود، گفت: هدف از ساخت آن نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و گسترش فرهنگ تولید و اشتغال و استفاده از پتانسیل و استعداد جوانان با الگو گرفتن از شهداست.

انتهای پیام/س

گزارشگر: علی سهرابی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.