رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی گفت: توزیع رایگان محلول‌های ضدعفونی کننده دست توسط شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت استان انجام شد.

آغاز موج همدلی و مشارکت مردمیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آرزو حیدریان رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی از آغاز توزیع محلول ضد عفونی کننده رایگان در اماکن عمومی و حاشیه شهر خبر داد و گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا رعایت بهداشت شخصی از جمله استفاده از محلول ضد عفونی کننده دست است که باید در مواقع حضور در کانون‌های جمعیتی استفاده شود.
 
او با بیان اینکه با راهکار‌های ساده می‌توان از شیوع این بیماری جلوگیری کرد، ادامه داد: به منظور پیشگیری از ویروس کرونا ضد عفونی اماکن عمومی و رعایت نکات بهداشتی در کانون‌های انتشار ویروس مثل نازل پمپ بنزین ها، متروها، اتوبوس‌ها، عابر بانکها، سرویس‌های بهداشتی، ترمینال‌ها مسافربری، فرودگاه‌ها و راه آهن به عنوان مبادی ورودی شهر می‌تواند موثر باشد.
 
رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی با اشاره به اینکه مردم باید هشدار‌های مربوط به کرونا را جدی بگیرند، گفت: بیماری‌های واگیر دار روز به روز اهمیت بیشتری یافته و نظام سلامت کشور‌ها را به جالشی جدی فرا می‌خوانند و افزایش این بیماری‌های باز پدید و نو پدید، نیاز به خدمات بهداشتی و پزشکی در جامعه را اجتناب ناپذیر می‌سازد.
 
حیدریان افزود: بروز بیماری‌های واگیر دار از حدود ۵ درصد در کشور‌های توسعه یافته تا حدود ۲۰ درصد در کشور‌های توسعه نیافته و در حال توسعه متغیر است، بنابر این هدف کلی در کنترل بیماری‌های واگیر دار کاهش و به حداقل رساندن این بیماری‌ها تا حد ممکن می‌باشد، چرا که این بیماری‌ها علاوه بر مرگ و میر و ایجاد عوارض با افزایش مدت بستری موجب افزایش قابل توجه هزینه خدمات درمانی می‌شود.
 
او تصریح کرد: به منظور پیشگیری از ویروس کرونا از چندی پیش تلاش‌های فشرده‌ای در شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت استان انجام شد و تولید محلول ضد عفونی کننده دست با مشارکت دانشکده دارو سازی حاصل تلاش این مجموعه می‌باشد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.