کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:۲ هزار و ۳۰۴ مترمربع فرش دستباف در استان خراسان جنوبی بافته شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، لحظه لحظه زندگی مادران قالیباف با تار و پود قالی در هم تنیده و آنان نقش می‌نگارند به امید روزی که رنج بافته‌هایشان با بهایی واقعی به فروش برسد و پولش را بر هزاران زخم زندگیشان بزنند.

مادرانی که با هنر قالیبافی برای به دست آوردن لقمه‌ای نان حلال به آب و آتش می‌زنند روزگاری است که از سر اجبار چوب حراجی بر رنج بافته‌های خویش می‌زنند و با دستان پینه بسته، آرزوهایشان را بر دار قالی نقش می‌زنند.

دستانی که تلاش کرده با ایجاد اشتغال به معیشت نیازمندان کمک کند تا این افراد به مرور زمان بتوانند روی پای خود بایستند.

با اینکه دکوراسیون سبک جدید، جایگاه فرش را در منازل امروزی محدود کرده، اما هنوز هستند خانه‌هایی که با فرش دستباف ایرانی رنگ و بوی اصالت می‌دهند.

مریم یکی از بانوان بیرجندی است که در ۱۱ ماهه امسال توانسته با کمک امداد روی پای خود بایستد وی که نان آور خانواده است هزینه‌های زندگی را از طریق بافت فرش تأمین می‌کند.

او در کنار دیگر بانوان توانسته است با گره زدن به قالی نان زندگی‌اش را در آورد و خدا را از این بابت شاکر است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) با الهام از تعالیم شرع مقدس همواره سعی بر این دارد که بیشترین خدمات را نسبت به مددجویان مورد حمایت انجام دهد بر همین اساس طرح‌ها و فعالیت‌های خودکفایی را در رأس برنامه‎های خود قرار داده است.

یکی از وظایف کمیته امداد امام خمینی (ره) توسعه اشتغال در بین مددجویان تحت‌پوشش است این مهم از طریق خودکفایی مددجویان مستعد انجام می‌گیرد.

اقدامات قابل توجهی در حوزه کمک به ایتام، کمک به زنان سرپرست خانوار، کاهش آلام نیازمندان، ارائه خدمات مالی در حوزه‌های کمک جهیزیه، کمک هزینه آموزشی، درمانی و ازدواج جوانان طی سال جاری به انجام رسید و با وجود افزایش تعداد خانواده‌ها و شهروندان تحت پوشش، هیچ یک از اقدامات با همراهی خیران تعطیل نشد.

توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد به شکوفایی استعداد‌ها و نشاط هر چه بیشتر این قشر می‌انجامد بنابراین تمامی مسئولان باید به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.

معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: ۱۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلوین تومان تسهیلات برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی به نیازمندان استان پرداخت شد که این مقدار تسهیلات در ۱۱ ماه گذشته برای اجرای ۳ هزارو ۶۱۰ طرح اشتغالزای استان پرداخت شد.

حسینی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها برای ۴ هزار و ۳۱۲ نفر اشتغال ایجاد کرد افزود: این مشاغل در بخش‌های دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، خدمات، صنفی و صنعتی ایجاد شد

 حسینی گفت: از ابتدای امسال ۴۰۴ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان خودکفا شدند که از این تعداد ۱۷۳ نفر شهری و ۲۳۱ نفر روستایی بودند.

او با بیان اینکه در این مدت ۲ هزار و ۳۸۰ طرح اشتغال به مبلغ ۸۰۷ میلیارد و ۲۳۶ میلیون ریال اجرا شده است افزود: از این تعداد ۲۷۸ طرح مشاغل خانگی، ۲ هزار و ۱۰۲ طرح خود اشتغالی بودند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: از ۲ هزار و ۳۸۰ طرح هزار و ۶۳۱ طرح در بخش دامداری، ۱۶۴ طرح کشاورزی، ۱۱۲ طرح صنایع دستی، ۳۰۴ طرح خدمات، ۱۶۹ طرح صنفی صنعتی بوده است.

حسینی افزود: در این مدت یک هزار و ۵۳۲ نفر در مناطق روستایی آموزش‌های لازم را با ۳۸۴ میلیون ریال هزینه فرا گرفتند و در این مدت در مناطق روستایی ۷۸۱ طرح مقدماتی، ۴۷۳ طرح مهارتی، ۲۷۸ طرح پایدار سازی و توسعه اجرا شده است.

او با بیان اینکه در این مدت ۹۱۸ مجری زن، طرح اشتغال را با ۲۴۲ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال در ۵۱۷ روستا اجرا کردند اظهار داشت: ۴۰۱ طرح نیز در نقاط شهری اجرا شده و از ۹۱۸ طرح ۳۳۴ طرح دامداری، ۵۲ طرح کشاورزی، ۱۳۵ صنایع دستی، ۲۶۳ خدمات، ۱۳۴ صنفی صنعتی، و یک هزار و ۲۷۹ نفر آموزش‌های لازم را با ۴۶۳ میلیون ریال آموزش دیدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی از بافت ۲ هزار و ۳۰۴ مترمربع فرش دستباف در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: ارزش ریالی این میزان ۲۶ میلیارد و ۳۱۳ میلیون ریال بوده است.

حسینی افزود: ۲ هزار و ۳۰۴ مترمربع فرش دستباف توسط ۳ هزار و ۱۰۰ بافنده در ۲ هزار و ۵۲ کارگاه بافته شده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.