هیچ نگرانی در مورد کرونا در سیستان و بلوچستان وجود ندارد

روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر در سیستان و بلوچستان از اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کرونا و کنترل افراد مشکوک خبر داده و اعلام کردند با رعایت بهداشت فردی هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر محمد هاشمی‌شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: ۱۲ فرد مشکوک به بیماری کرونا که هفته پیش به قم سفر کرده بودند در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه بستری شدند.

دکتر محمد هاشمی‌شهری افزود: هفت نفر از افراد مشکوک پس از انجام آزمایش‌های لازم و مبتلا نبودن به این ویروس از بیمارستان مرخص شدند و پنج نفر دیگر نیز پس از آزمایش کرونا و دریافت نتیجه در صورت مبتلا نبودن مرخص خواهند شد.

او با بیان اینکه همزمان با بروز بیماری کرونا در کشور این دانشگاه تمام بیمارستان‌های خود را در آماده باش کامل قرار داد، گفت: بیمارستان بوعلی زاهدان به طور اختصاصی برای بستری شدن موارد مشکوک پیش بینی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مردم استان توصیه کرد از استرس، نگرانی و اضطراب در خصوص این بیماری پرهیز کنند که استرس و نگرانی موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

او رعایت بهداشت فردی را مهم‌ترین عامل پیشگیری دانست و تاکید کرد: هم استانی‌های عزیز حتی المقدور از تردد در مکان‌های عمومی و مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند.

هاشمی‌شهری گفت: از هفته‌های پیش کنترل شبانه روزی در مرز‌ها درحال انجام است و مراکز قرنطینه نیز در مرز‌های رسمی راه اندازی شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار