مسئول امور حقوقی و قرارداد‌های فدراسیون فوتبال گفت: تمام نامزد‌های انتخاباتی فدراسیون فوتبال در یک سطح هستند و مهره درشتی نداریم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، صفی الله فغانپور درباره آخرین وضعیت بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: مراحل تعیین صلاحیت از سوی کمیته ۳ نفره فدراسیون فوتبال انجام شد. مراحل بررسی اسناد و مدارک را پشت سر گذاشتیم و نفرات تایید شده به مراجع نظارتی معرفی شدند. اکنون هم منتظر هستیم مراجع نظارتی پس از تایید صلاحیت ها، اسامی مدنظرشان را برای معرفی نهایی به فدراسیون فوتبال اعلام کنند.

او درباره اینکه آیا در زمان تایید صلاحیت‌ها مهره درشت و سرشناسی از بین نامزد‌ها حذف شده یا خیر، گفت: بنا نداریم تا تایید صلاحیت نهایی از افراد اسم ببریم، اما خوشبختانه یا متاسفانه در این دوره تمام افرادی که در انتخابات شرکت کرده اند، هم طراز هستند و نمی‌توانیم فردی را از جمع سایر نامزد‌ها جدا کرده و بگوییم او مهره درشتی است. تمام افرادی که شرکت کرده اند از جایگاه هم سطحی برخوردار هستند.

مسئول امور حقوقی و قرارداد‌های فدراسیون فوتبال درباره اینکه شنیده می‌شود هدایت الله ممبینی به دلیل به حد نصاب نرسیدن سوابق مدیریتی و حیدر بهاروند به دلیل بازنشستگی از انتخابات کنار می‌روند، اظهار داشت: تاکنون هیچ یک از افرادی که برای ریاست ثبت نام کرده اند حذف نشده اند. هدایت الله ممبینی یکی از افرادی است که اسناد و مدارک مدیریتی اش مانند تمام نامزد‌های دیگر تایید شد. درباره بحث بازنشستگی هم بار دیگر تاکید می‌کنم این بحث در فرآیند رسیدگی کمیته ۳ نفره برای صلاحیت نامزد‌ها مطرح نیست و ما براساس اساسنامه فدراسیون که مصوب مجمع بوده و وزارت ورزش هم روی آن صحه گذاشته است، بحث بازنشستگی را نداریم.

او درباره تاکید سازمان بازرسی کل کشور روی منع حضور بازنشستگان در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: اظهار نظر مراجع نظارتی منطبق با اساسنامه فدراسیون نیست که در فرآیند رسیدگی از سوی کمیته ۳ نفره ملاک عمل قرار بگیرد. صلاحیت‌ها در ۲ مقطع رسیدگی می‌شود. در مرحله اول کمیته ۳ نفره صلاحیت برخی افراد را به نداشتن مدرک تحصیلی، صغر سن و نداشتن حد نصاب مدیریتی رد کرد. مقطع دیگر مربوط به نهاد‌های نظارتی است که باید صلاحیت افراد را از لحاظ اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و سایر موارد را بررسی کند.

فغانپور ادامه داد: افرادی که صلاحیت شان برای انتخاب اعضای هیئت رئیسه رد شده می‌توانند در ۴۸ ساعت به کمیته استیناف بررسی صلاحیت‌ها اعتراض بزنند. اگر این کمیته برخلاف نظر کمیته ۳ نفره رای بدهد، اسامی افراد تایید صلاحیت شده در کمیته استیناف به وزارت ورزش ارسال می‌شود تا مرحله دوم صلاحیت شان بررسی شود.

او درباره انتقاد‌های سعید آذری نسبت به اساسنامه فدراسیون و اینکه یک گروه از فیفا و AFC در سال ۲۰۱۹ برای تغییر این اساسنامه به ایران آمده بودند، بیان کرد: من هم به عنوان یک فرد حقوقی امکان دارد ایراد‌هایی را به اساسنامه وارد بدانم، اما در حال حاضر ناچار هستیم انتخابات را براساس همین اساسنامه که مصوب اعضای مجمع است و خود آذری هم عضوی از همین مجمع است برگزار کنیم. خارج از اساسنامه نمی‌توانیم تصمیم بگیریم.

او درباره آخرین وضعیت اساسنامه‌ای که آگوست ۲۰۱۹ مورد تایید اعضای کمیته‌های حقوقی فیفا و AFC قرار گرفته بود، گفت: اساسنامه‌های مختلفی از جا‌های مختلف پیشنهاد شد، اما تا زمانیکه اساسنامه‌ای در مجمع عمومی فدراسیون به تصویب نرسد نمی‌توانیم بگوییم اساسنامه دیگری وجود دارد. اساسنامه فعلی مورد تصویب مجمع و تایید وزارت ورزش و دولت است.

او درباره اینکه آیا قرار است اساسنامه جدید در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال تصویب شود، گفت: در آن مقطع چنین دستورالعملی نداریم، اما خودم به رئیس قبلی فدراسیون پیشنهاد دادم اساسنامه را بازبینی و اصلاح کنیم. اراده مان این است در مقطع جدید این موضوع محقق شود.

مسئول امور حقوقی و قرارداد‌های فدراسیون درباره آخرین وضعیت پرونده مارک ویلموتس گفت: گروهی از سوی سرپرست فدراسیون انتخاب شده اند تا پرونده ویلموتس را در فیفا پیگیری کنند. اکنون هم این مراحل در حال انجام است. دوستان اسناد و مدارک را تنظیم کرده اند و فدراسیون یک وکیل سوئیسی (لودویک دویشت) هم گرفته تا در این کشور پرونده را پیگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار