صنعت فضایی در کشور ما جایگاه و ظرفیت خوبی دارد که می‌تواند صنعت دریایی و کشاورزی را نیز تقویت کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یلدا راهدار رئیس کمیسیون فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس در همایش صنعت فضایی، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو در اتاق بازرگانی فارس، گفت: ایجاد ارزش افزوده از داده‌ها در اقتصاد امروز اهمیت بسزایی دارد.

عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: پیشرفت در صنعت با حذف برخی مشاغل و شکل گیری مشاغل دیگری همراه است به طوری که در سال ۲۰۱۵ شاهد از بین رفتن ۸۰۰ مشاغل سنتی بوده ایم.

او با اشاره به توسعه صنعت فضایی در کشور، تصریح کرد: صنعت فضایی در کشور ما جایگاه و ظرفیت خوبی دارد که می‌تواند صنعت دریایی و کشاورزی را نیز تقویت کند.

راهدار ادامه داد: پیشرفت در حوزه ساخت ماهواره در زمینه هواشناسی و کشتیرانی نقش کارآمدی دارد و در حوزه کشاورزی نیز ضمن امکان رصد اقلیم مناطق و کشت محصولات مناسب، پیش بینی بارش برای توسعه کشت را نیز فراهم می‌کند.

رئیس کمیسیون فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر موقعیت ایران در حوزه فناوری ساخت و پرتاب ماهواره در جهان، افزود: ما در شمار ۱۰ کشور دارای این فناوری در جهان هستیم که ۲۵ درصد اقتصاد حوزه فضایی در دست دولت است و شرکت‌های خصوصی، اقتصاد فضایی دنیا را در دست دارند.

او، اضافه کرد:دولت برای ورود بخش خصوصی به فعالیت‌های فضایی باید حمایت لازم را در نظر بگیرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار