مدیر امور آب شهرستان مهاباد گفت: به منظور برنامه‌های مدیریت منابع و مصارف سد مخزنی استان عملیات آب از سد مهاباد از فردا رها سازی می‌شود.

رحمانی مدیر امور آب شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: به منظور برنامه‌های مدیریت منابع و مصارف سد‌های مخزنی حوضه دریاچه ارومیه از سوی مدیریت منابع آب ایران، عملیات رها سازی ۴۰ میلیون متر مکعب آب از سد مخزنی مهاباد به سمت دریاچه ارومیه از روز سه شنبه ششم اسفند ماه سال جاری آغاز می‌شود.

او افزود: به منظور پیشگیری از بروز حوادث احتمالی به واسطه رهاسازی و تشدید جریان آب در مسیر رودخانه مهاباد از عموم مردم و ساکنان محل درخواست میشود در زمان رها سازی موارد ایمنی را رعایت کنند.

رحمانی با بیان اینکه امسال رهاسازی‌ها به سمت دریاچه با توجه به تاخیر در ابلاغ منابع و مصارف آب، دیرتر آغاز شد، تصریح کرد: با رهاسازی به سمت دریاچه و حجم بارش‌های اخیر حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود خواهد یافت.

مدیر امور آب شهرستان مهاباد اظهار داشت: همچنین در این عملیات  آب رها سازی شده از سد‌ مهاباد به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب است و برای حمایت از احیای دریاچه ارومیه کشاورزان منطقه از برداشت سهم آب دریاچه در طول مسیر برای مصارف زراعی خودداری کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.