مهم‌ترین حوادث امروز ۵ اسفندماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۵ اسفندماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۲ نفر کلاهبردار ۷ میلیاردی

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری ۲ نفر کلاهبردار که اقدام به برداشت ۷ میلیارد ریال کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس اظهار کرد: مردی جوان با حضور در این پلیس و ارائه مرجوعه قضائی اعلام داشت مبلغی بالغ بر ۸۰ میلیون ریال به صورت غیر‌مجاز از حسابش برداشت شده است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: طی مدت کوتاهی چندین پرونده با همین موضوع به این پلیس ارجاع شد که شکات در اظهارات خود از برداشت‌های غیر مجاز با مبالغ کلان خبر می‌دادند.

این مقام سایبری گفت: با بررسی دقیق‌تر مشخص شد که اغلب قربانیان بعد از درج کالای خود در یکی از سایت‌های آگهی محور برای فروش، پیامکی از شخص ناشناس که خود را مدیر سایت معرفی می‌کرده است دریافت، که در متن پیام آمده بود «آگهی شما بعد از ۲۴ ساعت از روی سایت برداشته می‌شود که برای جلوگیری از این موضوع مبلغ یک هزار تومان از طریق لینک زیر به حساب سایت واریز کنید.»

سرهنگ سلیمانی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و افزایش قربانیان، یک تیم از کارشناسان این پلیس به صورت شبانه روزی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که پس از بررسی‌های دقیق و فنی ردپای متهم را در یکی از استان‌های مرزی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری او شدند.

رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: پس از دستگیری این متهم یک نفر دیگر از همدستان او نیز مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی، نفر دوم نیز دستگیر که با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که سطح فعالیت این افراد در سراسر کشور بوده و تا کنون نزدیک به ۷ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و اقدامات فنی کارشناسان این پلیس و دستگیری متهمین کمتر از ۱۵ روز، این سرعت عمل باعث شد این افراد نتوانند فعالیت مجرمانه خود را ادامه دهند.

این مقام مسئول به همشهریان توصیه کرد: نسبت به دریافت پیامک‌هایی که از طرف افراد ناشناس برای آن‌ها ارسال می‌شود دقت لازم را داشته باشند و در این خصوص هوشیارانه عمل کنند و هرگز بر روی لینک‌های ارسال شده از طرف افراد ناشناس کلیک نکنند.

رئیس پلیس فتا فارس افزود: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ یا از طریق سایت به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) اعلام کنند.

واژگونی ال ۹۰ حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمال فارس از واژگونی سواری ال ۹۰ در محور فیروزآباد به قیروکارزین با یک کشته و یک مجروح خبر داد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس اظهار کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور فیروزآباد به قیروکارزین، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری ال ۹۰ با ۲ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده است که واژگون و بر اثر آن راننده در دم فوت و نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

رئیس پلیس راه شمال فارس بیان کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را بی احتیاطی از جانب راننده به دلیل نداشتن توجه به جلو اعلام کردند.

کشف خودرو سرقتی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف خودرو پروتون مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت خودرو پروتون در کازرون، موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی پاسگاه پل آبگینه در هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پروتون که به صورت بلاصاحب رها شده بود مشکوک می‌شوند.

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد با بیان اینکه ماموران با بررسی و استعلام از مرکز مطلع شدند که این خودرو سرقتی است، افزود: تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد.

فرمانده انتظامی کازرون ادامه داد: شهروندان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ضد سرقت مجهز کنند و هنگام ترک آن مراقب اطراف خود باشند و آن را حتی برای لحظه‌ای به حالت روشن و بدون سرنشین رها نکنند.

واژگونی موتورسیکلت جان راکب را گرفت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در روستای مهرآباد شهرستان داراب، راکب در دم فوت کرد.

سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس بیان کرد: خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در روستای مهرآباد شهرستان داراب به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت در مسیر مذکور در حرکت بوده که پس از برخورد با تیر برق واژگون و بر اثر آن راکب در دم فوت کرده است.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان علت وقوع این حادثه رانندگی را نداشتن توجه به جلو از جانب راننده اعلام کرده اند.

سواری ۴۰۵ حامل هروئین به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۱۰ کیلو و ۳۰۰ گرم هروئین در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل محور مواصلاتی، به یک سواری ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی نی ریز با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۰ کیلو و ۳۰۰ گرم هروئین کشف و یک نفر دستگیر شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

کشف ۲۰۰ راس گوسفند قاچاق در سروستان

فرمانده انتظامی فارس از توقیف ۲ دستگاه کامیون و کشف ۲۰۰ راس گوسفند قاچاق در سروستان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی شهرستان سروستان با انجام گشت زنی‌های هدفمند و اقدامات فنی و تخصصی، در یک عملیات ضربتی موفق شدند ۲ دستگاه کامیون حامل احشام را در محور‌های مواصلاتی توقیف کنند.

او اظهار کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها، ۲۰۰ راس گوسفند قاچاق کشف و رانندگان را نیز دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام کشف شده را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده اند، ادامه داد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف سیگار قاچاق میلیاردی در فیروز‌آباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۵۹۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در محور عسلویه - فیروزآباد، به ۲ دستگاه سواری سمند و پارس مشکوک و به رانندگان برای بررسی بیشتر دستور ایست دادند.

او ادامه داد: رانندگان خودرو‌ها که عرصه را بر خود تنگ می‌دیدند بدون توجه به دستور پلیس ضمن افزایش سرعت خود قصد فرار داشتند که پس از طی مسافتی توسط ماموران توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها، ۵۹۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، گفت: طبق نظر کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده، ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار