مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از مساعدت ۲۰ میلیون تومانی اوقاف ملایر برای خرید اقلام بهداشتی خبر داد.

کمک ۲۰ میلیونی اوقاف ملایر برای خرید اقلام بهداشتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا نوروزی مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: این اقلام که شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده بود، تحویل شبکه بهداشت و درمان ملایر شد.

او ادامه داد: اوقاف ملایر این آمادگی را دارد که از محل نیات واقفین اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده تولید شده را به نرخ دولتی برای در اختیار قراردادن و توزیع بین نیازمندان و حاشیه شهر، خریداری کند.

نوروزی با بیان اینکه مجوز این اقدام از سوی سازمان مرکزی اوقاف دریافت شده است، بیان کرد: هر تولیدکننده‌ای که اعلام آمادگی کند ما حاضریم با نرخ دولتی این اقلام را خریداری کنیم تا در این برهه حساس بخشی از نیاز جامعه رفع شود.

نوروزی اظهار داشت: پیرو ابلاغیه سازمان اوقاف کشور با توجه به بحث شیوع کروناویروس و به منظور حفظ سلامت شهروندان، امسال همچون سال‌های گذشته ویژه برنامه "آرامش بهاری" در بقاع متبرکه سطح شهرستان اجرا نمی‌شود.

مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بیان کرد: از زمان شیوع کروناویروس تعدادی از امامزادگان شاخص ملایر شامل امامزاده عبدالله (ع) ملایر، امامزاده ابراهیم روستای طجر، امامزاده داویجان، امامزاده پیروز و تیکه ابولفضل (ع) بسته و طی چندین نوبت ضدعفونی شدند.

نوروزی در بخش دیگری به توزیع ۲۰۰۰ سبد کالا در بین نیازمندان این شهرستان در قالب طرح "دست‌های مهربانی" در این شهرستان اشاره کرد و گفت: بسته‌های حمایتی سبد کالا شامل برنج، روغن، ماکارونی، سویا، رب، حبوبات و... به منظور اجرای نیت واقف از عواید موقوفه سیف الدوله در بین نیازمندان توزیع شد.

او با بیان اینکه در مجموع ۴۰۰ میلیون تومان برای تهیه این بسته‌های حمایتی هزینه شد، افزود: خانواده‌های ذینفع از طریق اداره آموزش و پرورش ملایر، جوکار، سامن و موسسات خیریه معرفی شده اند همچنین ۶۳۰ دست لباس به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان در بین خانواده‌های نیازمند شهرستان توزیع شد.

مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اینکه در این رابطه خانواده‌های ذینفع، توسط کمیته امداد و موسسات خیریه معرفی شدند، اضافه کرد: این اقدامات خداپسندانه مذکور در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان هزینه داشت که از محل عواید و درآمد موقوفه سیف الدوله تامین شده است.

او یادآورشد: همچنین طی مرحله‌ای به همت اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ۱۸ عدد ویلچر برای تحویل به معرفی شدگان از سوی اداره بهزیستی و جامعه معلولین به ارزش ۱۳میلیون تومان از محل درآمد موقوفه مرحوم سیف الدوله تهیه و به آن‌ها اعطا شد.

مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در ادامه با اشاره به موقوفه بودن بیش از ۶۳ درصد از اراضی شهرستان، گفت: بیشترین موقوفات ملایر مربوط به شادروان سیف‌الدوله در بخش درمانی، فرهنگی، علمی و روضه خوانی است.

این مسئول با اشاره به اینکه ملایر با دارا بودن ۱۹۵ موقوفه، در سطح کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، موقوفات سیف‌الدوله و شیخ الملوک فخرالحاجیه را از مهمترین موقوفات درآمد زا در ملایر معرفی کرد.
انتهای پیام/ج

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
؟......
۱۱:۳۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
متاسفم براتون و جاهایی که کرونا نیست تعطیل میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
خب پس مدارس تهران با این وضع چی میشه؟؟؟
آخرین اخبار