سرپرست امور خوابگاه‌های دانشجویی علوم پزشکی شهرکرد از افزایش اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با انتقال احتمالی ویروس‌های بیماری‌زا در خوابگاه‌های این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عباس اسیوند سرپرست امور خوابگاه‌های دانشجویی علوم پزشکی شهرکرد گفت: اقدامات پیشگیرانه بهداشتی همواره به صورت معمول در خوابگاه‌ها اجرا شده و در فصول سرد سال با دقت بیشتری دنبال می‌شود.

او افزود: با توجه به افزایش احتمال گسترش ویروس کرونا در اماکن عمومی و پرجمعیت، دستورالعمل اجرایی برای تشدید رعایت نکات بهداشتی خوابگاه‌ها تدوین و درحال اجراست.

اسیوند، شستشوی تمامی راهرو‌ها و نرده‌ها، سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه با محلول‌های ضدعفونی کننده کلر ۱% به صورت روزانه، گندزدایی دستگیره درها، شیر‌های آب و سطل‌های زباله، تخلیه مرتب زباله‌ها از محیط خوابگاهی با رعایت کامل اصول بهداشتی و تهیه ملزومات بهداشتی همچون دستکش، ماسک و چکمه برای خدمه خوابگاه را از جمله اقدامات درنظر گرفته شده برشمرد.

او، رعایت نکات بهداشتی در اتاق‌های خوابگاهی را ضرروی دانست و گفت: مسئولان خوابگاهی و بهداشتی به صورت مستمر از اتاق‌ها بازدید کرده و از ورود و خروج دانشجویان با روپوش بیمارستانی هم ممانعت می‌کنند.

اسیوند از دانشجویان خواست: برای جابه‌جایی روپوش‌های بیمارستانی خود از محفظه و یا پلاستیک‌های در بسته استفاده کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار