رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

تعطیلی مراکز عمومی اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با کروناست/ اکنون مورد مثبتی از کرونا در بوشهر نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تعطیلی یکباره مراکز عمومی را اقدامی پیشگیرانه خواند و شایعات درباره وجود مورد مثبت کرونا در استان را تکذیب کرد.

تعطیلی مراکز عمومی اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با کروناست/ اکنون مورد مثبتی از کرونا در بوشهر نداریمبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شایعات در مورد وجود مورد مثبت کرونا در استان بوشهر صحت ندارد.

او در پاسخ به این شایعه که تعطیلی یکباره مراکز عمومی به علت وجود مورد مثبت کرونا در استان است، افزود: تعطیلی مراکز عمومی در استان بوشهر شامل مدارس، مهد‌های کودک، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها، مراکز فنی‌وحرفه‌ای و نمایشگاه‌ها به دنبال پایش‌های مستمر و مدیریت پیشگیرانه مقابله با بیماری کروناست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته بامداد امروز به این نتیجه رسیدیم که مراکز عمومی تعطیل شود و اگرچه برخی خانواده‌ها دچار مشکلاتی شدند، اما این تصمیم در نهایت به مصلحت جامعه است.

کرونا در بوشهر دیده نشد

کشمیری عنوان کرد: هیچ مورد مثبتی از کرونا در استان وجود ندارد؛ اما با توجه به رفت‌وآمد‌های مکرر از دیگر نقاط کشور به استان و با در نظر گرفتن دوره نهفته بیماری مراکز عمومی تا پایان هفته تعطیل شد؛ همچنین اردو‌های راهیان نور و دیگر اردو‌ها نیز تعطیل شده است.

او این اقدامات را پیشگیرانه برشمرد و گفت: کرونا همه سنین را درگیر می‌کند. کودکان می‌توانند ناقل بیماری باشند؛ اما علائم کمتری دارند. افراد مسن، بیماران قلبی و دارای دیابت کنترل نشده یا دارای ایمنی پایین بیشتر از این بیماری آسیب می‌بینند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تب، بدن درد، سرفه، گاه آبریزش، عطسه و اسهال را از علائم این بیماری دانست و افزود: این بیماری زمانی آسیب‌زاست که ریه‌ها و دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند و اکسیژن خون را کاهش می‌دهد.

گرما دشمن ویروس کروناست

کشمیری عنوان کرد: ویروس کرونا در سرما بیشتر رشد می‌کند، اما با گرما سازگاری ندارد و ماندگاری کمتری دارد.

او علت معرفی بیمارستان‌های خاص در استان بوشهر برای مراجعه مبتلایان احتمالی به کرونا را وجود امکانات و تجهیزات مناسب دانست و افزود: در مناطق همجوار، یک بیمارستان که تجهیزات و امکانات بیشتری دارد برای مراجعه مبتلایان احتمالی در نظر گرفته شد و در هر بیمارستان یک بخش برای این منظور خالی شده است. یکی از بخش‌های بیمارستان شهدای خلیج فارس و بیمارستان پایگاه هوایی هم در نظر گرفته شده است.

کیت‌های تشخیص فقط در تهران است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره وجود کیت‌های تشخیصی در استان گفت: کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا اکنون فقط در تهران متمرکز است و اگر بیماری در استان مشاهده شود، نمونه برای بررسی به تهران ارسال می‌شود. هیچ آزمایشگاه خصوصی در کشور برای تشخیص این بیماری وجود ندارد و این آزمایش‌ها فقط در تهران انجام می‌گیرد.

آمادگی کامل در پارس جنوبی

کشمیری در خصوص پایش کارکنان و کارگران مستقر در منطقه پارس جنوبی به‌عنوان یکی از مراکز تجمع تعداد زیادی از افراد از مناطق مختلف کشور افزود: در ابتدای شیوع بیماری در چین در جلسه‌ای مفصل با مدیران پارس جنوبی مساله را بررسی کردیم، آموزش‌های لازم داده شده است، از فرودگاه عسلویه بازدید شد، محل‌هایی برای معاینه مسافران ورودی از خارج در نظر گرفته شده است. برای پیشگیری از بیماری در این منطقه آمادگی کامل داریم.
کشمیری در خصوص کمبود برخی اقلام بهداشتی در استان گفت: بعد از انتشار خبر این بیماری در برخی نقاط کشور نگرانی ایجاد شد و خانواده‌ها برای تهیه ژل‌های با پایه الکل و ماسک به داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی مراجعه کردند و با کمبود‌هایی مواجه شدند. اکنون در حال برطرف کردن مشکل هستیم و محموله‌ای از اقلام بهداشتی به استان فرستاده شده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.