ممنوعیت فروش ماسک در داروخانه‌های دزفول

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ممنوعیت فورش ماسک در داروخانه‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داود سلمان پور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با بیان اینکه موضوع کرونا ویروس یک موضوع ملی و بین المللی است گفت: برای مدیریت آن داشتن نظم در اولویت ایت

او اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و قوه قضائیه تصمیمات خوبی در این خصوص گرفته اند و از امروز فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع شده است.

سلمان پور تصریح کرد: توزیع ماسک در مرکز استان انجام می‌شود و از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

معاون عذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه تولید انواع ماسک براساس نیاز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام و براساس نیاز در استان‌ها توزیع می‌شود، ادامه داد: داروخانه‌ها فقط وظیفه دارند اندوخته قبلی خود از ماسک را با قیمت قانونی به فروش برسانند و تا اطلاع ثانوی اجازه عرضه و فروش ماسک را نخواهند داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون گران‌فروشی ماسک در دزفول ثبت نشده است، اذعان داشت: ماسک مورد نیاز به اندازه کافی از طریق دانشگاه علوم پزشکی در مکان‌های موردنیاز توزیع می‌شود.

سلمان پور درخصوص مواد شوینده اظهار کرد: مواد شوینده در استان تهیه و توسط شرکت‌های پخش طی این هفته با قیمت مصوب توزیع می‌شوند البته این مواد جوابگوی کل جمعیت نیست.

او افزود: مواد شوینده در مکان‌های مورد نیاز توزیع می‌شوند، ضمن اینکه با همکاران داروساز هماهنگی شده تا قیمت‌ها اضافه نشود.

رضا پورآیین رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز در این نشست گفت: ماسک برای جمعیت عمومی کاربرد ندارد و فقط بیماران مبتلا و پرستارانی که با بیماران در ارتباط هستند باید استفاده کنند.

او بهترین راه پیشگیری از کرونا را شستشوی مرتب دست‌ها عنوان و بیان کرد: ژل ضدعفونی کننده در روز‌های آینده در دزفول توزیع خواهد شد.

بروز کرونا در چین و به دنبال آن در ایران موجی از نگرانی در بین شهروندان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار