مدیرکل هواشناسی استان مرکزی از بارندگی سیل آسا در دو روز آینده در استان مرکزی خبر داد.

بارندگی سیل آسا در دو روز آینده در استان مرکزیبهاروند مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: عصر امروز بارش در استان مرکزی شروع می‌شود و تا روز چهارشنبه است ادامه دارد و روز چهارشنبه عصر این سامانه از استان عبور خواهد کرد.

بهاروند افزود: این بارش‌ها ابتدا بارش باران شروع می‌شود و در ادامه روز چهارشنبه به صورت بارش برف ادامه دارد و در این بازه زمانی به طور متوسط ۵۰ تا ۱۲۰ میلیمتر بارش در استان مرکزیخواهیم داشت.

او اضافه کرد: آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد جاده‌ها بویژه جاده‌های کوهستانی به دلیل لغزندگی و کاهش دید و بارش برف نیز با فعالیت این سامانه بارشی در این استان وجود دارد که انتظار است دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان آمادگی‌های لازم را داشته باشند و مردم نیز در صورت امکان از سفر‌های غیرضروری و توقف در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند.

نظیری معاون اداره کل مدیریت بحران استان مرکزی هم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: به دستور آقازاده استاندار مرکزی اخطار‌ها و اطلاعیه‌های لازم به فرمانداران شهرداران و بخشداران ارسال شده است.

نظیری افزود: اداره کل مدیریت بحران استان مرکزی هم توصیه‌های لازم را به تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران داشته است و همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را دارند که خسارات احتمالی این بارش را کنترل کنند.

او اضافه کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود با توجه به اینکه تا آخر هفته مدارس استان مرکزی تعطیل است دانش آموزان و بچه‌ها به کنار رودخانه‌ها نروند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.