رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: بذر ۳ هزار درخت بادام تلخ در نقاط مختلف سطح شهر کاشته شد.

کاشت ۳ هزار درخت بادام تلخ در سنندجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، شرمین شریفی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: در راستای تقویت و بهبود پوشش گیاهی، توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری و همچنین زیبایی محیط شهری عملیات بذر کاری برخی از نقاط سطح شهر در دستور کار قرار گرفت.

او بیان کرد: بذرکاری موجب جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش نفوذپذیری آب و کنترل رسوب با هدف جلوگیری از گسترش بیابان در راستای کاهش ریزگرد‌ها و حفظ و گسترش منابع طبیعی می‌شود.

شریفی از آغاز عملیات بذرکاری در راستای تقویت و بهبود پوشش گیاهی، توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری و همچنین زیبایی محیط شهری خبر داد و عنوان کرد: ۳ هزار چاله با عمق مناسب حفر و بذرکاری در نقاط مختلف سطح شهر در حال اجرا است.

او اضافه کرد: با توجه به زمان مناسب برای انجام عملیات بذرکاری از بذر درخت بادام تلخ به عنوان گونه‌ی بومی که در برابر آفت مقاوم و متناسب با شرایط محیطی و کم نیاز به آب بوده، استفاده می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج در پایان گفت: بذر‌ها بعد از آماده‌سازی و خیساندن به مدت ۴۸ ساعت، در چاله‌ها کاشته می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.