معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در سطح استان کردستان و در هر شهرستان یک مرکز درمانی و یا بیمارستان برای پذیرش و مراقبت از بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم قادری گفت: درحال حاضر در مرکز استان بیمارستان توحید برای پذیرش و مراقبت از بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه درشهرستان‌های دیگر استان نیز هرکدام یک مرکز درمانی آماده و تجهیز شده است.

او افزود: افرادی که دارای علایم بوده و برای درمان به اورژانس‌ها و سایر مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، در صورت مشکوک بودن به کرونا برای انجام آزمایشات لازم به مراکز درمانی درنظر گرفته شده ارجاع و تا نتیجه قطعی تحت درمان خواهند بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: پایگاه‌های مراقبت بهداشتی در مرز‌های استان نیز همچنان دایر بوده و در مجموع تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از این ویروس در سطح استان با جدیت در حال انجام است.

او با بیان اینکه در این چند روزی که کرونا ویروس وارد کشور شده تاکنون هیچ مورد مشکوک و یا مثبتی در استان مشاهده نشده است از مردم خواست توصیه‌های بهداشتی در مورد این ویروس را جدی‌تر گرفته و با دقت بیشتری آن‌ها را رعایت کنند.

قادری گفت: در حال حاضر ماسک به اندازه کافی در سطح استان استان و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

او افزود: استفاده از ماسک برای افراد عادی ضرورتی ندارد و شست وشوی دست‌ها به صورت مرتب، رعایت بهداشت تنفسی و پرهیز از تردد‌های غیرضروری در اماکن عمومی از راهکار‌های مهم و لازم در برابر ویروس کرونا است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین به برخی سوءاستفاده‌ها در زمینه توزیع ماسک با قیمت بالا اشاره کرد و گفت: اداره بازرسی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه نظارت کامل دارد و مردم می‌توانند هرگونه تخلفی در این زمینه را گزارش کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.