معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از وارداتی نبودن ماهی‌های قرمز شب عید خبر داد و گفت:ماهی‌های شب عید در ایران پرورش می‌یابند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان،شایعه ابتلا به کرونا از طریق ماهی قرمز چینی را تکذیب کردوگفت:ماهی‌های قرمز شب عید وارداتی نبوده و به طور کلی ماهی‌های شب عید در ایران پرورش می‌یابند.

او افزود: انتقال ویروس کرونا از ماهی قرمز تاکنون بررسی نشده است به همین دلیل نمی‌توان از نظر علمی اظهار نظر کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اعلام کرد: به طور کلی واردات تمام موجودات زنده از چین به ایران ممنوع شده است تا خطر ابتلا به ویروس کرونا از این طریق از بین برود.

قادری از شهروندان خواست ماهی‌های قرمز را از محل‌هایی با مجوز رسمی برپا می‌کند، خریدار کنند چرا که در این مکان‌ها از مواد ضد عفونی استفاده می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه از مردم خواست در صورت خرید ماهی قرمز، برای پیشگیری از بیماری پوستی از دست زدن به تنگ ماهی خودداری کنند.

او افزود: همچنین لازم است تا آب نگهداری ماهی‌ها هفته‌ای دوبار تعویض و تنگ آن‌ها در دمایی سردتر از دمای اتاق نگهداری شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شهروندان خواست بعد از عید ماهی‌ها را در محل‌هایی که شهرداری و محیط زیست تعیین کرده است، رها کنند.

گفتنی است؛ وزارت بهداشت واردات هر گونه موجود زنده از چین را به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام کرده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.