نوید دانایی با بیان اینکه مهم‌ترین راهکار جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا رعایت موارد بهداشتی است گفت: کمبود ماسک در استان سمنان وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ماسک به اندازه کافی در استان و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان وجود دارد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

او ادامه داد: ماسک مانع انتقال ویروس نمی‌شود، بلکه اقدامی برای رعایت بهداشت فردی در هنگام عطسه و سرفه است و به جز مراکز بیمارستانی، ضرورتی برای استفاده از ماسک وجود ندارد.

دانایی بیان کرد: مردم باید آگاه باشند استفاده از ماسک ضرورتی ندارد و شست وشوی دست‌ها به صورت مرتب، رعایت بهداشت تنفسی و پرهیز از تردد‌های غیرضروری در اماکن عمومی لازمه مراقبت در برابر ویروس کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تصریح کرد: استفاده از ماسک در دستورالعمل‌های تعیین شده برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد و مردم با افزایش تقاضا برای خرید ماسک در واقع بحرانی خودساخته ایجاد کرده‌اند.

او تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت ماسک در روز‌های اخیر افزایش تقاضای مردم برای خرید ماسک است و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان برای کنترل قیمت با کمک تعزیرات نظارت بر داروخانه‌ها را آغاز کرده است.

دانایی اضافه کرد: در نظارت‌های به عمل آمده مشخص شد برخی از مراکز از فروش ماسک خودداری می‌کردند و یا برخی ماسک‌ها را با قیمت گران می‌فروختند که هر۲ مورد این تخلفات تشکیل پرونده و به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت:هیچ مورد مشکوک به کرونا در استان سمنان و شهر‌های زیر مجموعه این دانشگاه گزارش نشده است، اما بر رعایت بهداشت فردی تمام اقشار جامعه تاکید می‌شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۸:۳۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
رسانه های شاهرودی خبر انتقال یه بیمار کرونا مثبت رو به تهران تایید کردن اونوقت این آقا میگه تو استان سمنان موردی گزارش نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
کجا وجود ندارد. شاهرود اصلا ماسک نیست. قبلا ماسک بستش 2500 بود الان شده 5000 تومان
Germany
محمد
۱۰:۳۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
پیشگیری های دیگه ای هم میشه کرد