همه راه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های راهداری، همه راه‌های روستایی استان برای برگزاری انتخابات بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی روز جمعه در گفتگو با ایرنا با اشاره به بارش‌های سنگین برف و کولاک هفته گذشته در سطح استان، افزود: در پی این بارش‌ها تا روز گذشته راه ارتباطی ۴۰ روستای استان بسته بود که با تلاش نیرو‌های راهداری تا پایان روز گذشته راه ارتباطی ۲۸ روستا بازگشایی و راه ارتباطی ۱۲ روستای واقع در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز با تلاش نیرو‌های راهداری تا ۵ بامداد امروز بازگشایی شد.

اواظهار داشت: هم اکنون گروه‌های راهداری با استقرار در راه‌های ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی آماده هستند در صورت بروز مشکل عوامل اجرایی انتخابات را در برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کمک رسانی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: برای تسریع در بازگشایی راه‌های روستایی استان و کمک به عوامل برگزاری انتخابات مجلس علاوه بر استفاده از ۳۸۰ ماشین آلات راهداری از ظرفیت ۱۹۰ دستگاه ماشین آلات اجاره‌ای بخش خصوصی نیز استفاده می‌شود.

علیزاده، ادامه داد: هم اکنون هیچ مشکلی در راه‌های اصلی و فرعی و راه‌های روستایی استان برای تردد خودرو‌ها وجود ندارد، ولی رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی تجهیزات زمستانی به همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستا‌ها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.