استرالیا به منظور مقابله با آنچه اقدامات نظامی چین در اقیانوس آرام خوانده، پایگاه هوایی خود در شمال این کشور را ارتقا می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا امروز جمعه اعلام کرد استرالیا ۷۲۵.۹ میلیون دلار برای به روزرسانی و ارتقای پایگاه هوایی خود در مناطق گرمسیری این کشور هزینه خواهد کرد؛ اقدامی که باعث افزایش تسلیحات نظامی کانبرا و قدرت نفوذ آن در اقیانوس آرام می‌شود.

این پایگاه در منطقه کاترین واقع در شمال استرالیاست و ناوگان جدید این کشور در آن مستقر هستند، همچنین جنگنده‌های F-۳۵ که قرار است در سال ۲۰۲۷ به این کشور تحویل داده شود، در این پایگاه مستقر می‌شود.

موریسون در بیانیه‌ای با اعلام اینکه ارتقای این پایگاه دسترسی نیروی هوایی را به بخش‌های مختلف اقیانوس آرام افزایش می‌دهد، آن را بخشی از همکاری نظامی استرالیا و آمریکا دانست.

قرار است نیرو‌های آمریکایی نیز به بخشی از این پایگاه دسترسی داشته باشند. در حال حاضر، نزدیک به ۱۲۵۰ سرباز در این پایگاه مستقر هستند.

موریسون یکی از دلایل ارتقای این پایگاه را مقابله با اقدامات چین در اقیانوس آرام عنوان کرده است. استرالیا از نظر تاریخی یکی از مهمترین کنترل کنندگان اقیانوس آرام است که موقعیت آن با افزایش نفوذ چین در نقاط مختلف اقیانوس تحت تاثیر قرار گرفته است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار