نخستین مهر حضور در انتخابات در شناسنامه رای اولی‌های استان فارس به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امروز رای اولی‌های استان فارس همگام با مردم دیگر نقاط کشور به پای صندوق‌های رای آمدند و نخستین مهر حضور در انتخابات را در شناسنامه خود به ثبت رسانند.

آن‌ها که تا پیش از این فقط تماشاگر انتخابات بودند اکنون نخستین حضور خود در عرصه سیاسی کشورشان را تجربه می‌کنند.

رای اولی‌ها متولدین ۲ اسفند۱۳۸۰ به قبل هستند که سن آن‌ها تا امروز ۲ اسفند به ۱۸ سال می‌رسد و می‌توانند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند.

نخستین مهر حضور در شناسنامه رای اولی‌ها نقش بست

یکی از رای اولی ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه بخاطر آینده کشورم برای دادن رای آمده ام، اظهار کرد: از نامزد مورد نظرمی خواهم مشکلات اقتصادی و شغلی مردم را برطرف کند. 

یکی دیگر از رای اولی ها نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بیان کرد: به عشق رهبرم به پای صندوق های رای آمده ام و افتخار می کنم که یک ایرانی هستم.

یک رای اولی دیگر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: من ۱۹ سال دارم و با لبیک به فرمایشات رهبرم در انتخابات شرکت کرده و با رای خودم که تاثیرگذار است می توانم امنیت کشورم را تامین کنم.

نخستین مهر حضور در شناسنامه رای اولی‌ها نقش بست

احمدی زاده رئیس ستاد انتخابات فارس اظهار کرد: بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای در استان وجود دارد که ۱۹۱ هزار و ۵۰۰ نفر آن‌ها رای اولی است.

رییس ستاد انتخابات و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اضافه کرد: برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۹۳۴ نفر ثبت نام کردند که ۳۶۵ نفر مورد تایید قرار گرفتند و ۴۷۸ نفر رد صلاحیت و ۱۵۶ نفر انصراف خود را اعلام کردند و ۲۹۲ نفر در حال رقابت هستند.

رییس ستاد انتخابات تصریح کرد: جمعا ۹۳ حوزه انتخاباتی متشکل از ۱۵ حوزه انتخاباتی اصلی و ۷۸ حوزه فرعی در استان وجود دارند و ۳ هزار و ۲۲۷ شعبه انتخاباتی در استان فارس فعال هستند، و ۴ حوزه هم برای مشارکت اقلیت‌های دینی در استان فارس پیش بینی شده است.

احمدی زاده ادامه داد: ۲ هزار و ۳۰۰ شعبه ثابت، ۹۲۷ شعبه سیار در استان فارس وجود دارد که هزار و ۸۱۰ شعبه آن شهری و هزار و ۴۱۷ شعبه روستایی است.

امروز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با نخستین میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری است.

از استان فارس ۱۸ نماینده از ۱۵ حوزه انتخابیه به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کند، که شیراز ۴ نماینده و ۱۴ حوزه دیگر هر کدام یک نماینده راهی مجلس می‌شوند.

همچنین یک نماینده از فارس به مجلس خبرگان رهبری راه می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.