مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان گفت: انتخابات این دوره از اهمیت زیادی برخوردار است و حضور مردم در این انتخابات سرنوشت‌ساز خواهد بود.

حضور مردم در انتخابات سرنوشت ساز استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فرانک قدسی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان در خصوص مشارکت و نقش انتخاب اصلح در توسعه اجتماعی اظهار کرد: مشارکت، توسعه و انتخابات سه مقوله مرتبط و جداناپذیر هستند که در کنار هم اجتماع مردم سالار را تشکیل می‌دهد. 

او با بیان اینکه ‎مشارکت جزیی از فرآیند توسعه است، افزود: توسعه پایدار مستلزم گذار از عضویت فردگرایانه در جامعه برای ‏مشارکت دموکراتیک مردم در صحنه است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان گفت: بدون شک توسعه اجتماعی مستلزم مشارکت‌های مردمی در ابعاد مختلف است و در واقع بدون مشارکت نمی‌توان به توسعه اجتماعی مردم محور، فراگیر و پایداری دست یافت.

قدسی تصریح کرد: در فرایند توسعه اجتماعی، مشارکت آحاد جامعه حائز اهمیت است.

او با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و برگزیدن افراد شایسته، اصلح و باتقوی، دلسوز، متعهد، عالم و عامل به وعده توسعه کشور را به‌ دنبال دارد.

قدسی با اشاره به اینکه حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای اقتدار نظام را تضمین می‌کند، عنوان کرد: انتخاب افراد صالح، باتدبیر و کارآمد منجر به اصلاح امور مملکت و پیشرفت در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌شود.

این مقام مسوول، مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو را نماد اقتدار نظام اسلامی برشمرد و گفت: در این برهه از زمان که ایران اسلامی موقعیت حساسی در منطقه دارد و تحت فشار تحریم‌ها است حمایت ملت از دولت و همراهی آنان همچون دیگر عرصه‌های نظام، موجب یاس و ناامیدی دشمنان و همانند سدی در مقابل نفوذ و دخالت بیگانگان در امور مملکتی ما خواهد شد.

قدسی تصریح کرد: زندگی اجتماعی بر محور مشارکت با یکدیگر در حال حرکت است و اهمیت مشارکت در روابط و پیوندهای اجتماعی به گونه‌ای است که می‌توان آن را عنصر اساسی زندگی اجتماعی تلقی نمود که انتخابات یکی از آن عناصر بوده و  زمینه همکاری و تعامل را در ابعاد مختلف فراهم می‌کند.

او به نقش مثبت سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های مدنی و انجمن‌های مردمی در بسیاری از مناسبت‌ها تاکید کرد و گفت: افزایش مشارکت اجتماعی، تعهد اجتماعی، تعلق اجتماعی، همبستگی و انسجام  شاخص توسعه است، هرجا مردم به صورت خودجوش ورود یابند بدون شک موفقیت‌ محقق خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان تاکید کرد:  انتخابات این دوره از اهمیت زیادی برخوردار است و حضور مردم در این انتخابات سرنوشت‌ساز خواهد بود.

قدسی ضمن اشاره به مولفه‌های کاندیدای اصلح، برگزاری انتخابات را از برکات نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: مردم ایران پس از  پیروزی انقلاب تاکنون خود برای حاکمیت و سرنوشت خویش تصمیم می‌گیرند که این امر نمونه بارز دموکراسی در ایران اسلامی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.