مدیرتامین مسکن و امور ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از ارائه سالانه بیش از دو هزار خدمت در حوزه مسکن به مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان خبر داد.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مختار خزایی مدیرتامین مسکن و امور ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت حوزه مسکن در بحث مخارج خانوار، گفت : در حال حاضر هزینه مسکن در سبد خانوار‌های ایرانی به حدود ۷۰ درصد رسیده و این مسئله نشان از اهمیت این حوزه برای خانوار‌ها دارد و در همین راستا کمیته امداد هم با توجه به ضرورت این مسئله در بحث تامین مسکن مددجویان خود ورود کرده است.

او گفت : سرفصل‌های کاری کمیته امداد در حوزه تامین مسکن در سه حوزه کمک خرید و ساخت مسکن، کمک به بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی و کمک در بحث تعمیرات واحد‌های مسکونی مددجویان تعریف شده است.

خزایی گفت: بطور میانگین سالانه به بیش از دو هزار خانوار مددجو در سطح استان خدمات مسکن در این سه سرفصل ارائه می‌شود.

مدیرتامین مسکن و امور ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۲۲۰۰ مورد خدمت در این حوزه به مددجویان ارائه شد که برای ارائه این تعداد خدمت اعتباری بالغ بر یازده میلیارد تومان هزینه شده است.

او افزود: امسال نیز تاکنون ۲۰۳۳ مورد خدمت در حوزه مسکن با صرف اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان به مددجویان ارائه شده که هزار مورد آن مربوط به سرفصل کمک خرید و احداث مسکن و نیز بحث بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی بوده است.

خزایی افزود: ۱۰۳۳ مورد خدمت نیز در سال جاری در حوزه تعمیرات مسکن صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه کمیته امداد با نهاد‌های دیگر جهت تامین مسکن مددجویان همکاری دارد، گفت: در تفاهم نامه‌ای که کمیته امداد با سپاه در خصوص ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویی در سطح کشور دارد، سهمیه استان ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی است که تاکنون ۲۲۰ واحد آن تحویل مددجویان شده و ۸۰ واحد باقیمانده نیز در مراحل پایانی ساخت قرار دارند.

خزایی با اشاره به وجود ۶۵۰۰ خانوار مددجوی مستاجر در سطح استان گفت: ارائه خدمات مسکن به مددجویان مستاجر دارای شروطی است که همه این خانوار‌ها را شامل نمی‌شود، از جمله این شروط این است که جمعیت خانوار باید دو نفر به بالا باشند و عملا با این حساب به خانوار‌های مددجوی تک نفره خدمات مسکن تعلق نمی‌گیرد.

این مسئول گفت: از طرف دیگر خانوار مددجو برای بهره بری از خدمات مسکن کمیته امداد باید حداقل سابقه یک سال تحت پوشش این نهاتد را داشته باشد.

او گف: در بحث خرید مسکن خانوار مددجو خود نیز باید آورده‌ای داشته باشد و این نهاد ۶۰ میلیون تومان کمک هزینه خرید مسکن شامل ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به خانوار‌های مددجو پرداخت می‌کند.

مدیرتامین مسکن و امور ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه تمامی این خدمات جدای از خدمات کمیته امداد در بحث بازسازی و تعمیرات واحد‌های خسارت دیده مددجویان زلزله‌زده است، گفت: در زلزله سال ۱۳۹۶، در مجموع ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان خسارت دید که از این تعداد پنج هزار واحد تخریب شد.

او افزود: خوشبختانه کمیته امداد در کنار سایر نهاد‌های متولی پای کار آمده و از ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت هر واحد اختصاص داده شد که با این احتساب ۷۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای تکمیل ساخت واحد‌های تخریبی مددجویان زلزله زده استان هزینه شد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.