معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تمام همکاران پزشک و پرسنل بیمارستان‌های قم در حالت آماده باش هستند.

ویروس کرونابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: به دلیل مسری بودن این بیماری، پیش بینی می‌شد که به کشور ما نیز وارد شود. البته فعلا این دو مورد در تشخیص اولیه مثبت بوده و تشخیص نهایی از راه ژنتیک درحال انجام است.

او افزود: در صورت مثبت بودن نتیجه نهایی قطعا به اطلاع مردم خواهیم رساند. خوشبختانه در کشور ما با تاخیر وارد شد. کشور‌های منطقه و اطراف ما حداقل دو سه هفته زودتر با این ویروس درگیر شدند.

جان بابایی ادامه داد: این بیماری کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست. بعضی از انواع آنفلوانزا از این ویروس کشنده‌تر هستند. مهم‌ترین مسئله در مواجهه با این بیماری، مراقبت و پیشگیری است. 

او تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی قم یکی از بیمارستان‌ها را برای این بیماران در نظر گرفته است . همچنین بیمارستان دوم نیز در حال آماده باش است. تمام همکاران پزشک و پرسنل بیمارستان در حالت آماده باش هستند. لوازم حفاظتی هم برای پرسنل و هم بیماران آماده شده است. از نظر دارو، هیچ کمبودی در استان وجود ندارد و وزارتخانه نیز پشتیبانی می‌کند.


بیشتر بخوانید: ۲ نمونه مثبت کرونا در ایران مشاهده شد


جان بابایی بیان کرد: به دستور وزیر بهداشت یک گروه از اداره کل بیماری‌های واگیردار در قم مستقر شده و با همکاری رئیس دانشگاه این مسئله را مدیریت می‌کنند. مردم نگران نباشند و فقط به بهداشت فردی توجه کنند. شستشوی مداوم دست‌ها و مراقبت در برخورد با دیگران مانند دست دادن و روبوسی کردن از مواردی است که مردم باید در نظر بگیرند. ترجیحا از رفتن به مکان‌های شلوغ پرهیز و از ماسک استفاده کنید. از جهت تامین ماسک در کشور جای نگرانی نیست.

او در پاسخ به این سوال که آیا این دو نفر تبعه خارجی هستند، گفت: خیر هر دو از ساکنین خود استان قم هستند و شایعه پاکستانی بودن آن‌ها صحت ندارد. در حال حاضر گزارشی از استان‌های دیگر به ما نرسیده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
کاش مردم قم بیشتر رعایت کنن البته درواقع هممون کاش بیشتر رعایت کنیم. توی تلویزیون نشون میده دریغ از روی هم ۱۰ نفز که ماسک زده باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
فردا زمان انتخابات هست و در قم با توجه به دوره کومون این ویروس که حدود 14الی 15 روز است و دو نفری که فوت کردند و با کلی از افراد جامعه درارتباط بودن و مطمعناً این ویروس پخش شده و تا الان چند نفر مبتلا شدند و خبر ندارند تا علائم حاد بروز کند و متوجه بشوند فردا همون افراد ناخودآگاه و ناخواسته حامل این ویروس هستند و در بین مردم در انتخابات حضور دارند و هیچ تمهیدات ایمنی درنظر گرفته نشده که به مردم خبر بدهند و امکانات داخل داروخانه ها که لااقل مردم بتوانند از دستکش و ماسک یکبار مصرف برای فردا و حضور در انتخابات استفاده نمایند تا از انتشار این ویروس جلوگیری نمایند. تازه اون قشر متوسط که گرفتار تهیه نان شب است چطور بره ماسک معملی که اصلا هیچ کمکی به جلوگیری انتشار ویروس نمی‌کند با قیمت 30 هزار تومان تهیه کند!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
شما تو تحریم هستین بجای بیمارستان باید به فکر قبرستان باشید
Iran (Islamic Republic of)
من
۲۳:۵۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
چه جوری از قم سردرآورده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
کجا کمبود ماسک نداریم ما الان تو شهر بروجرد هرچی داروخونه بود گشتیم یه ماسک نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
دقیقا
منم بروجردیم و هرجا تو بروجرد میگردیم ماسکی نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
خدایی اگه خجالت نمیکشیدن میزاشتن بعد از انتخابات میگفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
آیا ماسک گروندریسه شده
آخرین اخبار