موردی از ابتلا به کرونا در کره شمالی تائید نشده است

بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی، هیچ نشانه‌ای از ابتلا به ویروس کشنده کرونا در کره شمالی مشاهده نشده است.

سازمان بهداشت جهانی: موردی از کرونا در کره شمالی تائید نشده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد هیچ نشانه‌ای از ابتلا به ویروس کرونا در کره شمالی مشاهده نشده است. این در حالیست که رسانه‌های کره جنوبی در گزارش‌هایی از شیوع این بیماری در کره شمالی خبر داده بودند.

مایک ریان، رئیس برنامه اضطراری سازمان بهداشت جهانی در کنفرانس خبری در ژنو اعلام کرد در حال حاضر هیچ مورد ابتلا به ویروس کووید-۱۹ دیده نشده است. بنا به گفته این مقام، سازمان بهداشت جهانی دلیلی برای قبول وجود مورد خاص در کره شمالی ندارد و تجهیزات آزمایشگاهی برای انجام آزمایش‌های تشخیصی را در اختیار مقامات این کشور قرار می‌دهد.

برخی رسانه‌های کره جنوبی به تازگی چند مورد ابتلا و مرگ ناشی از ویروس کرونا در کره شمالی را گزارش دادند این در حالیست که هنوز چنین گزارش‌هایی به تائید نرسیده است.

روز سه شنبه روزنامه رسمی دولت کره شمالی به نقل از یک مقام بهداشت این کشور اعلام کرد تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور مشاهده نشده است.

هفته گذشته وزارت خارجه آمریکا در خصوص شیوع احتمالی ویروس کرونا در کره شمالی ابراز نگرانی کرد و گفت آماده تسهیل تلاش‌ها از سوی واشنگتن و سازمان‌های بین المللی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در آن کشور است.

مقامات چینی اعلام کردند آمار تلفات ویروس کشنده کرونا در چین در پایان روز سه شنبه ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) به ۲۰۰۴ نفر رسید. مقامات این کشور همچنین اعلام کردند تعداد کل موارد ابتلا به این بیماری در چین به ۷۴ هزار و ۱۸۵ مورد افزایش یافته است.

شیوع ویروس جدید کرونا در ماه دسامبر در شهر ووهان چین آغاز شد و از آن زمان تاکنون در بیش از ۲۵ کشور جهان گسترش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار