پژوهشی جدید نشان داد؛

افراد مسن و بیمار، بیشتر در معرض خطر کرونا هستند

چین در بزرگترین پژوهش خود، نتایج بررسی بیش از ۴۴ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، در بزرگترین پژوهش از زمان شیوع ویروس مرگبار کرونا، مقامات بهداشتی چین نخستین جزئیات بیش از ۴۴ هزار مورد از ابتلا به «کووید-۱۹» (نام علمی ویروس کرونا) را منتشر کردند.

طبق اطلاعات بدست آمده از مرکز پیشگیری و کنترل بیماری چین (CCDC)، بیش از ۸۰ درصد از موارد ابتلا، موارد جدی و خطرناک نبوده و افراد مسن و نیز افرادی که از بیماری دیگری رنج می‌برند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند.

این تحقیقات همچنین به خطر بالای ابتلای افراد کادر پزشکی به این ویروس اشاره می‌کند. نتیجه این تحقیقات در حالی منتشر می‌شود که یک مدیر بیمارستان در شهر ووهان چین نیز امروز بر اثر ابتلا به این بیماری درگذشت.

«لیو ژیمینگ» ۵۱ ساله مدیر بیمارستان «ووچانگ» در ووهان چین که از بیمارستان‌های پیشرو در زمینه بستری مبتلایان به این ویروس به شمار می‌رفت، امروز درگذشت. او یکی از مقامات ارشد بهداشتی چین است که تاکنون بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.

وضعیت استان هوبئی که شهر ووهان در آن قرار دارد، از وخیم‌ترین استان‌هایی در چین است که تحت تأثیر ویروس مرگبار کرونا قرار گرفته است. گزارشی که از سوی مرکز مراقبت و کنترل بیماری چین منتشر شده، نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر در این استان به ۲.۹ درصد می‌رسد که این رقم در مقایسه با بقیه بخش‌های دیگر چین، ۰.۴ درصد است.

طبق آخرین آماری که مقامات چین امروز سه شنبه آن را منتشر کردند، ۱۸۶۸ نفر تاکنون بر اثر این بیماری در این کشور جان باخته اند و شمار مبتلایان نیز به ۷۲ هزار و ۴۳۶ نفر می‌رسد.

مواردی که پژوهش جدید چین به آن اشاره می‌کند
طبق مقاله‌ای که از سوی مرکز پیشگیری و کنترل چین (CCDC) روز دوشنبه در مجله «اپیدمیولوژی» منتشر و در آن بیش از ۴۴ هزار مورد ابتلای به ویروس کووید -۱۹ از تاریخ ۱۱ فوریه مورد بررسی قرار گرفته بود، ۸۰.۹ درصد از موارد ابتلا، در طبقه ساده، ۱۳.۸ درصد شدید و تنها ۴.۷ درصد در سطح بحرانی طبقه بندی شده اند. همچنین آمار مرگ و میر میان مبتلایان پایین بوده؛ اما در میان آن‌هایی که سن بالای ۸۰ سال دارند، این عدد بالا بوده است.

پژوهشی جدید: افراد مسن و مریض، بیشتر در معرض خطر کرونا هستند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار