با حضور معاون وزیر دهمین دوره انتخابات نمایندگان دانش آموزان کشور با نیازهای ویژه در مجلس دانش آموزی در مشهد برگزار شد.

دهمین دوره انتخابات نمایندگان دانش آموزان کشور با نیاز‌های ویژه برگزار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد حسینی رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور گفت: نظام تعلیم و تربیت محصولش دانش آموزان هستند که در عرصه‌های مختلف تربیتی و آموزشی رشد می‌کنند.

او ادامه داد: بیش از یکصد و ۵۳ هزار دانش آموز استثنایی در یکهزار و ۶۰۰ مدرسه زیر نظر ۲۳ هزار معلم در حال تحصیل هستند و ۲۰ هزار مدرسه عادی هم پذیرای بیش از ۷۰ هزار دانش آموز است.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور گفت: هر چقدر نظام‌ تعلیم و تربیت توانست تمرکز زدایی کند موفق‌ تر بود و برای این موفقیت باید تمامی اعضا از جمله دانش آموز، آموزش وپرورش، معلمان، اولیاء در کنار هم باشند.

حسینی با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی ۱۵۰ نماینده دارد که از این تعداد ۲ نفر دانش آموزان استثنایی هستند، افزود: در این دوره ۶۴ منتخب دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از سراسر کشور حضور دارند که فقط ۲ نفر از این تعداد به مجلس دانش آموزی راه پیدا می‌کنند، اما این سازمان بدنبال تشکیل مجلس دانش آموزی استثنایی بصورت مجازی است.

۱۵۰ منتخب از جمع ۱۴میلیون دانش آموز وارد مجلس دانش آموزی می‌شوند تا در مدت ۲ سال نسبت به نیاز‌های دانش آموزان و برنامه‌های تعلیم و تربیت تصمیم گیری کنند.

دو سال گذشته یک دانش آموز از خراسان رضوی و مازندران به نمایندگی از دانش آموزان استثنایی در مجلس دانش آموزی حضور داشتند.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.