رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد گفت: نیرو‌های راهداری مشغول بازگشایی مسیر‌های منتهی به جاده‌های روستایی هستند.

خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مسدود شدن محور‌های روستایی به علت بارش سنگین برف خبر داد و در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: با ورود سامانه قوی بارشی به آذربایجان‌غربی و به تبع آن مهاباد موجب بارش برف و کولاک در همه محور‌های مواصلاتی این شهرستان شده است که تلاش راهداران برای محور‌های روستایی، بعد از مسیر‌های جاده‌ای است.

او با اعلام اینکه با وجود بارش برف راه‌های ارتباطی در جاده‌های اصلی شهرستان مهاباد باز است، افزود: تردد در جاده‌های فرعی (منتهی به روستاها و گردنه ها)، با زنجیر چرخ امکان پذیر است و از سفره‌های غیرضروری خودداری شود.

خادمی اضافه کرد: در صورت بازشدن مسیر اطلاعات بعدی از طریق پلیس راه در گفتگو با رسانه‌ها به مردم اعلام خواهد شد.

او بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی سامانه بارشی جدیدی از روز چهارشنبه همین هفته وارد استان می‌شود.

خادمی با اشاره به وجود کولاک شدید در محور مهاباد - بوکان و مهاباد _ سردشت، گفت: هم‌اکنون هشت دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین شامل لودر، گریدر و برف روب در این مسیر (جاده برهان) در حال برف‌روبی و جلوگیری از انسداد آن هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد با تاکید بر پرهیز از سفر‌های غیرضروری در محور‌های مواصلاتی این شهرستان، افزود: به علت رطوبت هوا و مه غلیظ، دید افقی نیز در گردنه‌های این شهرستان به کمتر از ۱۰ متر کاهش یافته و در سایر محور‌ها نیز به کمتر از ۵۰ متر رسیده است که رانندگان باید هنگام تردد ضمن احتیاط کامل از چراغ مه‌شکن استفاده کنند.

خادمی از رانندگان وسایل نقلیه خواست؛ از هرگونه سفر‌های غیرضروری اجتناب کرده و در صورت ضرورت با توجه به لغزنده بودن سطح جاده ­ها و معابر عمومی، خودرو‌های خود را به لوازم و تجهیزات زمستانی مجهز و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پلیس را رعایت کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.