در پی شیوع ویروس کرونا، رئیس‌جمهور کره جنوبی خواستار تقویت اقتصاد این کشور در ابعاد گوناگون برای کاهش پیامدهای منفی این بیماری شد.

کرونا کره جنوبی را به تقویت اقتصادی واداشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی از دولت خواست تا هر اقدام ممکنی را برای تقویت اقتصاد این کشور در بحبوحه شیوع گسترده ویروس کشنده کرونا در پیش بگیرند.

رئیس‌جمهور کره جنوبی روز سه‌شنبه پس از نشست کابینه در پیامی توئیتری اعلام کرد شرایط اضطراری نیاز به راهکاری اضطراری دارد. لطفاً در زمینه امنیت ملی و اقتصاد رفاه عمومی واکنش‌های پیشگیرانه و فوق‌العاده‌ای در پیش بگیرید.

مون همچنین توصیه کرد بحران فعلی (ناشی از شیوع کرونا) را تبدیل به فرصتی برای توسعه کنند و از تجربه ژاپن در خصوص مقررات نامناسب صادراتی به دلیل وابستگی بیش از حد اقتصادی، که خود می‌تواند یک تهدید محسوب شود، درس بگیرند.

رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت سئول باید تنوع بخشی در خصوص واردات کشتی، مواد، قطعات و تجهیزات صنعتی و توسعه بازار‌های جدید را تسریع کند. مون جائه این افزود: ما باید فرصت‌ها را برای شرکت‌های کره‌ای برای بازگشت به کشور و جذب فعالانه سرمایه‌های خارجی گسترش دهیم. 

گفتنی است، مقامات دولتی چین اعلام کردند روز گذشته (دوشنبه) ۹۳ نفر دیگر در استان هوبی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و با مرگ این افراد تعداد قربانیان این ویروس کشنده از ۱۸۰۰ نفر فراتر رفت.

بنا به گفته مقامات چینی، روز گذشته ۱۸۰۷ نفر دیگر نیز به این ویروس کشنده مبتلا شده‌اند؛ این در حالی است که در همین روز ۱۲۲۳ نفر سلامتی خود را به دست آورده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

شیوع ویروس جدید کرونا در ماه دسامبر در شهر ووهان چین آغاز شد و از آن زمان تاکنون در بیش از ۲۵ کشور جهان گسترش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار