سند تفاهم نامه همکاری‌های علمی- پژوهشی مشترک دانشکده کشاورزی به نمایندگی از دانشگاه شیراز و موسسه تحقیقات منابع طبیعی آکادمی علوم چین امضا و مبادله شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شیراز گفت: سند تفاهم نامه همکاری‌های علمی- پژوهشی مشترک دانشکده کشاورزی به نمایندگی از دانشگاه شیراز و موسسه تحقیقات منابع طبیعی آکادمی علوم چین امضا و مبادله شد.

محمدصابر خاقانی نژاد گفت: امضای این تفاهمنامه برای اجرای سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه گسترش همکاری‌های علمی - بین المللی دانشگاه‌ها با موسسات معتبر علمی و پژوهشی جهان و برنامه راهبردی شورای توسعه دانشگاه شیراز در ظرفیت سازی علمی از طریق گسترش شبکه بین المللی موسسات همکار، انجام شد.

او گفت: این تفاهم نامه مقدمه همکاری‌های گسترده علمی - پژوهشی را در دامنه وسیعی از حوزه‌های مورد علاقه طرفین در زمینه منابع طبیعی و کشاورزی فراهم خواهد کرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: با توجه به تشابهات سرزمینی دو کشور ایران و چین، تفاهمنامه مبادله شده می‌تواند ظرفیت موثری را برای تبادل تجربه در خصوص دغدغه‌های راهبردی کشور و استان فارس به ویژه در حوزه‌های مدیریت، برنامه ریزی، بهره برداری و احیای سرزمین فراهم کند.

آکادمی علوم چین به عنوان بزرگ‌ترین موسسه تحقیق و توسعه جهان، دارای ۱۰۴ موسسه علمی و پژوهشی و سه دانشگاه در رده جهانی است که ۲ دانشگاه آن در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد و افزون بر ۷ هزار عضو هیئت علمی و ۵۰ هزار دانشجوی دکتری در موسسات آن مشغول به تحقیق هستند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.