مدیرکل میراث، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت : در رویداد بین‌المللی گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ گردشگران را به سمت روستا‌های بخش سرفیروزآباد خواهیم برد.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امید قادری مدیرکل میراث، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت : تاکنون ۲ مسیر گردشگری در روستا‌های آهوران و گدارپیر شناسایی کرده ایم تا زمینه‌های ایجاد محور‌های گردشگری را در آن‌ها ایجاد کنیم.

او سرفیروزآباد را منطقه‌ای بکر توصیف کرد و گفت : تاکنون نتوانسته ایم ظرفیت‌های گردشگری منطقه سرفیروزآباد را به خوبی شناسایی و معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: جنگل‌های بلوط، کوه‌های زیبا، رودخانه‌های خروشان، چشمه‌های زیبا و آثار تاریخی متعدد از جمله ظرفیت‌های مهم گردشگری سرفیروزآباد هستند.

قادری با اشاره به اینکه فیروزآباد یکی از بخش‌های محروم استان کرمانشاه محسوب می‌شود، گفت: می‌توانیم با رونق گردشگری در سرفیروزآباد گام موثری در راستای رفع محرومیت آن برداریم.

او با اشاره به در پیش بودن رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰، افزود: باتوجه به قابلیت‌های بالای گردشگری این منطقه، ۲ محور گردشگری را در روستا‌های آهوران و گدارپیر با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعریف و راه اندازی خواهیم کرد.

بخش سرفیروزآباد یکی از بخش‌های تابع شهرستان کرمانشاه که براساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵، بیش از ۲۱ هزار نفر جمعیت در ۲۳۰ روستای آن زندگی می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با بیان اینکه ۱۶ توافق نامه با دستگاه‌های مختلف در راستای پیشبرد اهداف کرمانشاه برای امضا آماده شده است، گفت: به زودی با مبادله این تفاهم نامه‌ها نقش سایر دستگاه‌ها در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری استان و رویداد ۲۰۲۰ پررنگتر خواهد شد.

قادری گفت: در ۲۰۲۰ گردشگری در همه جنبه‌ها مورد تاکید قرار خواهد گرفت و صرفا معطوف به گردشگری روستایی نخواهد بود.

قادری از شرایط مناسب گردشگری استان خبر داد و گفت: در ۹ ماه گذشته ورود گردشگران خارجی ۴۰ درصد و صادرات صنایع دستی ۴۲ درصد با رشد همراه بوده است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.